Finansering af Huskøb

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Stefan HenriksenForfatter
    Indlæg
  • #95358
    Stefan HenriksenForfatter

    Hej med jer.

    Jeg mangler lige nogle gode input til finansering af vores næste bolig.

    Vi har følgende planer.

    1. Vi har et godt øje til et hus i Odense SV, som vi forventer at kunne købe til 2.300.000 kr.

    Da vi fra et hussalg har 160.000 kr. til udbetaling, så vil det betyde et 30 års realkredit lån på 1.712.000 uden afdrag, således vi hurtigst muligt kan betale banklånet på de sidste 428.000 kr. af.

    Det er jo umiddelbart den mest indlysende måde at gøre det på, men flere artikler og bekendte fraråder mig at gøre således. Det jeg dog kan læse om afdragsfrihed er at man skal passe på, med afdragsfrihed, hvis pengene bare går til forbrug. Vi er meget indstillet på at få dette banklån væk så hurtigt som økonomien tillader det. Desuden vælger vi nok at skifte til Danske Bank/Realkredit Danmark og her er der jo en klippekorts ordning, således at man ikke behøver at bruge sine afdragsfrie år.

    2. Vi har samtidig gange i at undersøge at bygge nyt, for at se hvor meget vi kan få for vores penge der, sidestillet med at købe et brugt hus.

    Vi ender nok cirka omkring 2.300.000-2.400.000, hvad vi i forslå af lån til et nyt hus?

    Jeg håber på mange gode inputs.

    Hilsen
    Stefan

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.