Lån til ferielejlighed – bedste lån?

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • SophieCForfatter
    Indlæg
  • #95353
    SophieCForfatter

    Jeg skriver, fordi jeg gerne ville have lidt uvildigt input til, hvordan jeg bedst muligt skruer finansieringen til køb af en ferielejlighed sammen. Jeg skal til møde i banken imorgen om det og har læst en del, men føler mig som førstegangskøber stadig lidt usikker. 🙂

    Ferielejligheden, som jeg gerne vil købe, koster 695.000 DKK – heraf vil jeg lægge 120.000 DKK selv i udbetaling. Jeg håber og regner derudover i øvrigt med, at jeg vil kunne få nedslag i prisen på lejligheden, men hvor meget er endnu uvist.

    Jeg tjener omkring 550.000 DKK brutto om året, har en andelslejlighed i KBH, som er betalt ud, og har kun studiegæld på 21.000 DKK, som jeg betaler af på. Jeg synes selv, at jeg har en god og sund økonomi med et rådighedsbeløb på ca. 20.000 DKK, når de faste udgifter er betalt samt en samlet opsparing på 220.000 DKK. Jeg har ingen børn og fast job.

    Hvilken låntype ville I anbefale mig – fastforrentet obligationslån, prioritetslån? Jeg er absolut typen, der har det bedst med sikkerhed og faste rammer 🙂

    På forhånd mange tak for hjælpen!

    #221450
    peter holm larsenForfatter

    Jeg mener at Nykredit Bank og Jyske Bank har nogle banklån der fungerer som en slags kassekredit hvor renten er variabel med ca 1,5 % . Får du boligen for 650 tkr. og anvender de 220.000 kr. får du reelt et lån på 430.000 kr. og en årlig rente udgift på ca. 4.000 kr.

    Fordelen er her du får sammen rente så at sige af dit indlån som udlån.

    Kan du få realkredit lån i lejligheden er det muligvis også en løsning – lidt dyrere i stiftelse men billigere i rente – og for dit vedkommende ville jeg vælge et f3 lån med afdrag eller et realkreditlån med fast rente med fx 10 eller 15 års løbetid. Begge steder får du en super lav rente.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.