Kurssikring i 10 dag

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Jan Hyldgaard EngrobForfatter
    Indlæg
  • #95318
    Jan Hyldgaard EngrobForfatter

    Vi er ved at laver et 2,5% lån, som vi skal bruge her den 1 maj. Ville I kurssikre dette lån? I følge Nordea vil det koster os 0,45 kurspoint.

    #221110
    ABDForfatter

    Nej. En kurssikring er en forsikring og jeg kan godt tåle at kursen udvikler sig til den dårlige side. De 0,45 kurspoint er jo som udgangspunkt penge ud af vinduet.

    Jeg vil kun kurssikre hvis der var helt ekstraordinære markedsomstændigheder på spil.

    #221112
    peter holm larsenForfatter

    Det vigtigste er at i kan finansiere et eventuelt kurstab af egne frie midler – så I ikke pludselig står og mangler 2-3 % af købesummen når betalingen af huset skal ske.

    Jeg mener I kan optage lånet i dag mod at betale renter på lånet fra nu af – dvs udgiften vil være 2,5 % plus bidrag i ca. 10 dage – det vil kun koste ca. 0,1% og ville være væsentligt billigere.

    Kære andre debattører kan man ikke stadig gøre dette? – eller vil lånet så skulle ejerskiftes?,

    #221114
    testForfatter

    må man vente 9 dage mere med at svare?

    at købe obligationerne nu er så vidt jeg ved netop hvad banken gør. Om der findes en anden måde at regne det af på ved jeg ikke.

    #221116
    peter holm larsenForfatter

    Jeg mener at låntager køber obligationerne allerede nu! ikke hvad banken gør – det er lige fedt.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.