Hvem vil låne os penge???

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87578
    AnonymForfatter

    Hej
    vi er et par og har lige fundet vores drømme-grund, men problemmet er pengene!

    Vi har et lån på 170000 som vi kun betaler renter på da jeg er på su frem til sommerferien og min kæreste er voksenlærling frem til sommerferien.
    Herefter vil vores økonomi blive meget bedre. Men vores bank rådgiver vil ikke gå med til at låne os penge til grunden som ellers er meget billig 360000.

    Vi har også spurgt om det ville hjælpe med en kautionnist, da mine svigerforældre har økonomien iorden, men det hjalp ikke.

    Hvad gør vi nu.?…der er kun én grund tilbage og den er der jo ikke i juli månede.

    Hvad gør vi, er der overhovedet nogle som vil låne os penge nu med kautionist?

    Susanne Hansen

    #110734
    MichaelForfatter

    Det bliver nok temmelig svært ud fra de oplysninger du angiver: Ingen af jer har fast arbejde og I har en stor gæld. Det er der næppe nogen banker der kan acceptere. Kautionister hjælper jo heller ikke på jeres økonomi og mange banker er efterhånden ved at gå bort fra kautionister i det hele taget. Jeres bedste chance er nok at låne pengene privat indenfor familien.

    #110742
    AnonymForfatter

    Lån indenfor familien er osse problematisk. Risikoen eksisterer jo for, at I ikke kan overholde aftalerne.

    Hvis det virkelig er et attraktivt tilbud med den grund, så har jeg et andet forslag: Overbevis et familiemedlem om det attraktive og få ham/hende til at købe den til sig selv. I kan sikkert også få overtalt ham/hende til at få forkøbsret – hvis han kan sælge den til anden side til 500.000, så har I 14 dage til at sige ja til at købe den på samme vilkår.

    Når I så begge til sommer tjener penge, så banker I hurtigst muligt noget af på de 170.000 (så banken kan se jeres evner i praksis), og så går I i banken og får penge til at købe jeres grund.

    Det eneste der kan være problematisk er hvis I ser at jeres familiemedlem tjener penge til sig selv på jeres grund. Det må I være forberedt på. Intet er gratis her i livet.

    Men i virkeligheden er det nok bedst allerede fra starten at lære at sætte tæring efter næring.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.