Kreditforeninger i sammenligning Totalkredit vs BRF

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #95243
    AnonymForfatter

    Som alle andre er mit lån – gebyr også steget, da jeg er i Totalkredit. Så er spørgsmålet om det kan svare sig at skifte. Moralen er vel om man vill betale en højere rente incl. lavere gebyrer eller en lavere rente med højere gebyrer? Går det hele ud på et i sidste ende???
    Betaler 1.1% i rente på F3 og er steget 0,3% i Totalkredit. Ser lige at det samme lån er på 1.5% ved BRF?
    Hvor er pengene bedst givet ud?

    Mvh.
    Jens

    #220244
    thsvForfatter

    Hej Jens/Torben?

    Forstår ikke din udregning!

    Ved 80% belåning er adm.bidraget på 0,85% for F3 hos BRF og det vil være på 1,075% hos Totalkredit efter d. 1/7.

    Ser ud til at du sammenligner adm.bidrag 0-80% hos Totalkredit mod 60-80% hos BRF!

    Et nyoptaget F3-lån har en rente på 0,23% hos BRF i følge deres rentetabel.

    Som jeg ser det sparer man 0,225% i adm.bidrag ved at vælge BRF fremfor Totalkredit efter d. 1/7.
    Problemet er dog hvis man skal indfri F3 midt i en refinansieringsperiode dette kan koste op mod 1% i overkurs pt.

    #220248
    AnonymForfatter

    Hej thsv,
    Det ser ud til du har bedre styr på decimalerne end jeg har. Dvs. jeg bør vente med et evt. Skifte til BRF – omlægning igen næste år, hvor mit lån udløber. Tak for din respons på mit indlæg.

    Torben/Jens

    #220276
    HalliHalloForfatter

    Hej Torben og Jens!

    Vælg dog et fastforrentet lån.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.