F-kort eller fast? eller noget tredie?

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #95229
    AnonymForfatter

    Hej debatmedlemmer

    Jeg har opsagt vores afdragsfrie F3 hos totalkredit på 2,5 mio og skal snart have lukket en aftale på en anden løsning.
    Det ligger fast, at det skal være med afdrag og over 30 år.

    Havde egentlig, efter lange overvejelser, låst mig fast på 2,5% da 3% lukkede ned og kursen var nogenlunde gunstig. Nu ser det lidt anderledes ud og 3% er i spil igen, selv om det stadig er 2,5%, der ser mest fordelagtig ud.
    Er vendt tilbage med at kigge på F-kort for at få lidt større rådighedsbeløb og afdrage lidt mere. Vi har de sidste tre år afdraget 17.000 pr. måned (rentefrit privatlån) + de ca 4.000 før skat på F3 så uanset hvad vi vælger, bliver der større luft i økonomien. Vi kan derfor godt klare en mindre rentestigning og det vil ikke være en katastrofe, hvis vi efter 2 1/4 år (refinansiering af F-kort) skal skifte til et 3,5% eller 4% fastforrentet.
    Jeg har dog vanskeligt ved at kalkulere mig frem til om F-kort nu og fastforrentet senere vil være en gevinst for os hvis dette scenarie bliver en realitet.
    Er det rigtigt forstået, at jeg til enhver tid kan komme nogenlunde risikofrit ud af F-kort-lånet til markedskurs, som formentlig vil ligge tæt på 100 pga den højfrekvente rentetilpasning?

    Glæder mig til at høre jeres input og også gerne andre forslag.
    Vi er lidt stavnsbundne til Totalkredit da vores hus har en markedsværdi på ca 2,9 mio – derfor skal vi ikke ud i en genvurdering af huset ifm optagelse af lån.

    Mvh Peter

    #220096
    ABDForfatter

    Mig bekendt vil F-kort lånet som du selv er inde på ligge tæt på kurs 100 grundet den hyppige refinansiering. Så jeg vil mene du blot skal betale kurtage.

    Ingen kan svare dig på hvad der er mest rentabelt, alt tilgængelig viden er allerede indlejret i kursen på de to produkter.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.