Realkredit, ny boligvurdering

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #95227
    AnonymForfatter

    Hej

    Håber i kan hjælpe os.

    Mig og min kæreste står og skal have lagt lån om, da vores hus er steget betragteligt i værdi.

    vi har pt disse lån.

    realkredit lån på 1.280.000 kr – F5 afdragsfrit med variabel rente.
    Boliglån på 360.000 med afdrag rente 5,75
    forbrugslån 300.000 kr med afdrag rente 9,75

    samlet rente udgift årligt på ca. 75.000 kr

    Da vores hus nu er steget så meget i værdi at vi kan få vores samlet gæld ind i en 80 % belåning i realkreditten, gør nu at vi står og overvejer de forskellige
    finansierings muligheder.

    Har i går modtaget et tilbud fra BRF kredit på en 80 % belåning med 3 % fast i 30 år, i det kan jeg forstå at de samlede udgifter på det første år beløber sig i ca 80.000 kr ( kan ikke se om dette beløb indeholder afdrag + renter + bidrag ) ???

    I det store billeder kan jeg så bare ikke se min besparelse, da vi jo pt har ca 75.000 kr i rente udgifter om året.
    Havde en forventning om at det godt kunne svare sig at få lagt alt ind under “realkreditten", og især komme væk med vores dyre forbrugslån???

    Er der andre finansierings former vi skulle overveje?? F3 lån ???

    Håber virkelig at jer med viden for den slags kan hjælpe os.

    Mvh J…

    #220014
    testForfatter

    Hvis du har et f5 uden afdrag og ændre til er lån med afdrag hvordan forventer du så at du skal betale mindre?

    #220016
    AnonymForfatter

    Vi forventer ikke det bliver billigere pr måned, men ville tro vores rente udgifter ville blive mindre, i takt med at de dyre lån vil blive indfriet.

    Nogle der har ideer / forslag til ny finansiering

    #220020
    MichaelForfatter

    Hvis jeg går ind på rd.dk og laver en beregning med et 3%-lån inkl. afdrag får jeg en nettoydelse i 2016 på de 80K trådstarter oplyser (noget af året er jo allered gået). Derefter er nettoydelsen 94K om året svagt stigende efterhånden som gælden afdrages.

    Rente+bidrag brutto beløber sig til 62K i 2016 og herefter 71K i 2017.

    Eftersom 3% lånet er dyrere end nuværende F5-lån så passer de tal jo meget godt, men du sammenligner jo æbler og pærer når du stiller det op sådan. En beregning med et F5-lån inkl. afdrag giver 23K i rente+bidrag brutto for 2016 og 26K for 2017 faldende efterhånden som gælden afdrages.

    Kig på hele pakken inkl. lånetype, løbende afdrag, fordele/ulemper osv. i stedet for at fokusere blindt på rentedelen alene.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.