Nykredit/Totalkredit gør det igen

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • MichaelForfatter
    Indlæg
  • #95196
    MichaelForfatter

    Og hæver priserne

    https://www.totalkredit.dk/om-totalkredit/hvad-er-et-realkreditlan/fakta-om-bidragssatser/nye-priser-i-totalkredit/

    Med en planlagt omlægning af mit lån ultimo ’17 er jeg efterhånden ved at være der hvor jeg seriøst overvejer Jyske’s Fx-lån i stedet. Er godt og grundigt træt af deres malkemaskine der nu for 3. eller 4. gang over en kort årrække suger flere og flere penge til sig uagtet at mit lån bliver mindre og huspriserne stiger i mit område. Ja, jeg er naturligvis godt klar over hvordan bidragssystemet og husvurderinger hænger sammen i RK-systemet, men der er en grænse for alting og den er snart nået nu kan jeg mærke.

    #219388
    AnonymForfatter

    Hvorfor lægger du det så ikke om? Hvis prisen er steget og bidragssatsen på det lån du har stiger, så må man flytte sig. Money talks – især når det kommer til realkreditinstitutterne, der har carte blanche til at hæve bidragssatserne uendeligt.

    #219390
    MichaelForfatter

    I mit tilfælde fordi det er et F5-lån der skal refinansieres ultimo ’17.

    Derudover er det indlysende problem, at de øvrige RK-institutter følger hinandens priser tæt og sætter bidragssatserne nærmest mistænkeligt nær hinanden. At shoppe rundt mellem RK-institutter giver sjældent mening for nogen fordi stiftelsesomkostninger + evt. kurstab er alt for højt i forhold til besparelsen og det ødelægger konkurrencen på markedet. Der er reelt ingen konkurrence mellem selskaberne i dag og det er et åbenlyst problem.

    #219392
    AnonymForfatter

    Hej Michael, ikke uenig i den manglende konkurrence. Ved omlægning kan der også være en fordel at hente ved belåningsprocenten. Har selv været ude for forskellige vurderinger der lå 300.000 fra hinanden. Og ja, de andre følger efter, men til den tid bør du da overveje det. Jyske Banks produkter er så absolut konkurrencedygtige.

    #219394
    MichaelForfatter

    Min belåningsprocent går fra 80 til noget der ligner 60-65 i 2017 så jo – det er bestemt én af årsagerne til at lægge lånet om. De yderste 20% bliver som bekendt straffet voldsomt bidragsmæssigt

    #219396
    testForfatter

    Jeg er så glad for mit proritetslån når jeg læser den type nyheder. 🙂 men jeg er helt enig. Der mangler reel konkurrance

    #219556
    ABDForfatter

    Det er noget forbandet svineri. Fair nok at man hæver priserne og fair nok man sælger et produkt hvor man efterfølgende kan skrue op for prisen, men der er simpelthen ingen konkurrence mellem realkreditinstitutterne. Staten er nød til at gribe ind og genskabe konkurrencen på området.

    #219558
    HalliHalloForfatter

    Hvordan skal staten så gribe ind?

    Har I også et bud på det?

    Så vidt jeg kan se er priserne da ikke helt identiske, f.eks. ses Danske Bank p.t. at være dyrest, men nu bliver Nykredit det måske medmindre Danske Bank foretrækker at være dyrest og hæver priserne?

    #219572
    ABDForfatter

    Der er da masser af muligheder, f.eks. bryde selskaberne op eller via. lovgivning gøre det meget billigere at skifte realkreditselskab.

    Det er ikke et spørgsmål om at der ikke er forskel på priserne (hvor små de end måtte være). Den manglende konkurrence ses i at priserne over en bred kam er steget markant de sidste mange år og ingen har en interesse i at sænke dem igen. Herudover også som førnævnt at skifteomkostningerne er alt for høje.

    #219578
    thsvForfatter

    Michael du har forhåbentligt lært lektien nu!
    Lad være med at optage F5-lån, 5 år er utroligt lang tid at låse renten og skulle indfri til evt. overkurs, sker der noget uventet undervejs.

    Derudover er Jyske Fx også blevet dyrere i gebyrer og rentesats, nu hvor lånene er blevet almen kendte.
    Men fordelen ved den manglende kursskæring består (specielt for F1-lån har dette betydning).

    #219646
    testForfatter

    Jeg er så glad for min cykel.

    Syng videre og erstat med prioritets lån i danske bank.

    Tror ikke staten kan læse alt.

    #219648
    testForfatter

    Løse

    #219654
    HalliHalloForfatter

    Staten kan læse og løse alt for en, om man ejer cykel eller ej…..

    #219698
    AnonymForfatter

    Der er også lidt om emnet her: http://finanswatch.dk/secure/Finansnyt/Pengeinstitutter/article8431563.ece

    Hvis I har abonnement….banklån billigere end RK lån.. selvfølgelig tilpasning.

    #219706
    AnonymForfatter

    Og samme artikel, der ikke kræver abonnement…

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.