Privat lån

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #95181
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg søger en seriøs privatperson som vil lave mig et større lån. lånet skyldes tidligere ludomani og skal gå til at finansiere mindre lån i diverse kreditforeninger for at samle alle lån under et tag, da min bank ikke vil låne mig pengene..

    På forhånd tak

    #219022
    testForfatter

    Fantastisk, prøv i din bank. Siger de nej så fokuser på at betale låne ud et efter et med det dyreste først.

    #219024
    peter holm larsenForfatter

    Hvis du har lånene i en række kreditforeninger er det ikke nogen større ide i at samle lånene et sted, da din rente nok kun vil stige af det.

    Så hold heller dine lån hvor de er og brug en time en gang om måneden på at lægge summen af sine lån sammen – det vil du få en god timeløn ved. Og meld dem så alle til PBS- så går det hele automatisk – hel enkelt og uden du skal bruge tid på det!

    Så er en vin vin at beholde dine nuværende lån.

    #219042
    testForfatter

    Tror ikke der er realkredit vi taler om her. Bare et gæt

    #219052
    MichaelForfatter

    Jeg må antage, at PHL’s svar er en joke

    #219054
    BecoolForfatter

    Kære “Cirkeline"

    Banken har lavet en kredit vurdering på dig og har skønnet at de ikke vil løbe den risko imod den rente de kan tilbyde.
    Hvis du spørger andre, (private eller finansielle virksomheder) vil de sikkert lave den samme kredit vurdering og tilbyde en rente der matcher risko’en som de nu vurderer den.

    Din bedste chance er nok at tage den kreditforening (hvor du har gæld) med den laveste rente og spørge dem om de vil samle dine lån, også fortælle at de derved kommer op ad listen (fordi nu skal du jo kun betale til dem) – ellers vil du jo “naturligvis" betale dem med den højeste rente af først.

    /becool

    #219062
    morsdrengForfatter

    Trådstarter mener sandsynligvis kreditinstitutter/ydere af kviklån og IKKE kreditforeninger.

    Et pengeinstituts lyst til at overtage problemer fra andre institutter er IKKE stor. Hvis man skal overtage en større gæld fra flere forskellige långivere, tyder dette sig selv på, at debitor har haft økonomiske problemer og/eller manglende styring, med deraf følgende risiko for at dette (eller ludomanien) kan ske igen. Så det er næppe sandsynligt, at du kan finde et PI som er villig til at samle al din gæld under “en hat".

    Så der er ikke andet at gøre, end at tage fat fra en ende af og begynde med at betale af på dine aktuelle gældsposter – begynd med den eller de mindste og fortsæt med de andre, når de første er betalt ud.

    #219074
    peter holm larsenForfatter

    Hej Michael, hvad tænker du der er en joke – det er nu reelt !

    #219082
    testForfatter

    Argh Peter vi havde da lov at håbe ikk ?

    #219086
    peter holm larsenForfatter

    Test er det fordi du er uenig – og hvis du er hvad er dit råd så?

    #219090
    morsdrengForfatter

    PHL – hvis du ikke af trådstarters indlæg kan udlede, at det næppe kan være tale om kreditforenings-/realkreditlån, som trådstarter ønsker at samle under et tag, er det virkeligt en joke.

    I modsætning til dig har andre debattører (3 ud af 5) for længst spottet, at der næppe er tale om kreditforeningslån.

    Synes du det lyder sandsynligt, at en person BÅDE har flere mindre lån i diverse kreditforeninger OG ønsker at samle dem ved at søge et større privat lån på dette forum?

    #219122
    peter holm larsenForfatter

    hej morsdreng – jeg har på intet tidspunkt troet det er realkreditinstitutter der er tale om – og har jeg på intet tidspunkt skrevet!!!

    Du læser blot indlæg som fanden læser biblen.

    Men de mange lån han har hos en række långivere (lad mig bruge det begreb så du ikke tror jeg misforstår noget) kan næppe samles hos en långiver til en bedre rente end renten hos de enkelte lån han har i dag! Det var det der var min pointe!

    Men ingen pointe at at afspore spørgers ærinde – ved at gøre debatten ude på et sidespor blot fordi han ikke udtrykker sig 100% entydigt og klart:-) men det er jo dit speciale 🙁

    Og så tro andre tager fejl – med det mål blot at ødelægge spørges ønske om sperøs hjælp – totalt.

    Jeg skriver selv kun for at være fair og hjælpe spørger – og bruger ikke min viden eller mangel herpå – på at vildlede andre!

    #219138
    morsdrengForfatter

    Her følger uddrag fra PHL´s indlæg af 26.1. på denne tråd.

    “Hvis du har lånene i en række kreditforeninger er det ikke nogen større ide i at samle lånene et sted, da din rente nok kun vil stige af det."

    For at forebygge yderligere bortforklaringer fra PHL´s side, henvises til bl.a. Den Store Danske Ordbog, BRF´s hjemmeside m.fl., hvorefter:

    Realkredit – separat finansieringssystem for lån, der optages med sikkerhed i fast ejendom, og hvis midler tilvejebringes ved salg af obligationer

    Kreditforening – sammenslutning af låntagere, der ved at hæfte solidarisk og ved at give sikkerhed i form af 1.-prioritets-pant i fast ejendom har kunnet opnå fastforrentede, langfristede lån på særlig gunstige betingelser. De lånte beløb kommer ind, ved at kreditforeningerne sælger obligationer på det åbne marked til dagskurs.

    Dit indlæg taler for sig selv og gavner absolut ikke din troværdighed.

    #219146
    peter holm larsenForfatter

    Morsdreng,

    Prøv nu og hør, jeg har lige som du fra start været klar over der ikke var tale om realkreditlån med pant i ejendom.

    For det første skriver trådstarter der er tale om en række mindre lån ( hvad typisk ikke vil være realkreditlån) men væsentligst så skriver trådstarter at det er hos diverse kreditforeninger – en kreditforening vil så godt som aldrig stå 2. prioritet forhold til et andet institut og slet ikke 3, 4, 5 prioritet.

    Så jeg var fra start klar over det ikke hang sådan sammen – men som jeg skrev får så er det at trådstarter bruger et lidt forkert begreb jo ikke det de går man ikke kan rådgive korrekt efter realiteterne.

    Det du går er som altid at afspore debatten.

    Pointen er at trådstarter ikke vil kunne samle sine enkelte lån fra diverse långivere hos en långiver til en billigere rente – det er det min formodning var!!!!

    Iøvrigt så hedder det BRFs hjemmeside.

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.