2 måneder mellem salg af hus og overtagelse af nyt

Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 65 i alt)
  • Indlæg
  • #219456
    ToftenForfatter

    Tænkte nok du ville fortsætte…. Jeg har ikke noget behov for at bevise, at mine satser er valide. Humor eller ej, så må hver enkelt i tråden selv vurdere om mine oplysninger synes valide.

    #219458
    peter holm larsenForfatter

    Hej Toften, Ja, enig – men er det korrekt at dit indlån er over 50.000 kr. , vil være over 1 mdr. i første kvartal af 2016 er på anfordring, til en rente på 1,75% og er et privat engagement og ikke del af en modregningskonto.

    Du måtte også gerne sige om du har haft samme betingelser i 4 kvartal 2016 da disse meget snart indberettes til FTS.

    #219460
    peter holm larsenForfatter

    Hej Toften, nej 2015 er lige meget ved eftertanke 🙂 da jeg selv fik 2% der 🙂 så tænker der er mange andre med samme betingelser 🙁 – så de oplysninger giver intet 🙂

    Så spørger kun vedr 2016 🙂

    #219462
    peter holm larsenForfatter

    Kunne du sige hvor stort indeståendet ca er?

    #219468
    HalliHalloForfatter

    Hvad er dit kundenummer PHL, og hvad er din rabatsats i forhold til andre kunder?

    Det kunne jeg godt tænke mig at vide.

    Er det evt. en aftale firmaet har med kommunen/jobcentret, så deres arbejdssøgende får lidt rabat?

    #219480
    peter holm larsenForfatter

    Hej HalliHallo,

    Hvad mener du med en aftale firmaet har med kommunen/jobcenteret, så deres arbejdssøgende får lidt rabat?

    Glæder mig til du tager der ud og så kan se der står Autopartner på deres firmanavn – så du kan bekræfte at det var korrekt at jeg skrev Autopartner 🙂

    Jeg ved ikke hvad min rabatsats er i forhold til andre kunder – har jo ikke viden om hvad andre kunder får i rabat. Du kan se der er brugere så f.x. Toften som intet overhovedet vil udtale sig om. Men min rabat er i forhold til værkstedstimeprisen som de jo oplyser.

    Men tro mig, jeg er ikke den eneste der får rabat 🙂 og der skal som nok også være nogle der får mere end 15 % rabat. Men om nogle for mere eller mindre er for mit vedkommende uvedkommende – så længe jeg er tilfreds med den pris jeg betaler.

    Tror ikke jeg har et egentlig kundenummer hos dem – det er ikke noget jeg sådan henviser til når jeg bestiller tid hos dem. Jeg kører normalt forbi og tager en snak med dem – og “laver" sådan lidt forhandling.

    Men prøv og se, hvad du kan få banket igennem hos dem – så kan vi vidensdele på det grundlag. Hvad er det i øvrigt for en bil du skal have servicerer og hvad skal du have lavet?

    PS: Tænker ved nærmere eftertanke – hvad mener du egentlig med hvad er min rabatsats i forhold til andre kunder – det er da et spørgsmål der mere eller mindre er umuligt at svare på – er det et trick spørgsmål (som jeg ikke fatter) eller er det dig der fuldstændig har misforstået det hele?

    #219482
    peter holm larsenForfatter

    Hej Toften,

    Ja, enig – men er det korrekt at dit indlån er over 50.001 kr. , vil være over 1 mdr. i første kvartal af 2016 er på anfordring, til en rente på 1,75% og er et privat engagement og ikke del af en modregningskonto.

    Baggrunden er jo netop for at kunne vurdere om din påstand er rigtig eller forkert – sekundært – og primært at hvis nogle får 1,75% rente – af helt almindelige indskud – så ville jeg da gerne forsøge at gøre dette efter. Da 0,75% i mer rente jo er noget, har jeg sat mig for at jeg godt gider bruge 1 -2 dage på at gennemgå pengeiinstitutternes indberetninger til FTS – men ville hellre nøjes med at bruge ½ dag end 2 dage, så derfor ville oplysninger om hvilken region filialen ligger i hjælpe.

    For lige meget hvad vil jeg jo finde banken – hvis indskuddet opfylder ovenstående betingelser:

    Man kan du bekræfte at dit indskud opfylder disse betingelser?

    #219486
    peter holm larsenForfatter

    Hej Morsdreng,

    Alle har naturligvis ret til at have sin holdning, og rart du ved hvad andre mener 🙂

    Jeg synes nu det er sund fornuft at forsøge at skabe sine informationer så enkelt som muligt og med så få økonomiske ressourcer som muligt. Det er det jeg mener med samfundsansvar – og nok også derfor jeg ikke er arbejdssøgende – og lever fint af vores lønindkomst på den gode side af 1 mio. kr.

    Men derfor vil jeg jo stadig gerne lave gode forretninger og hvad gode renter for selv 0,75% i rente af 2.500.000 kr. er jo alligevel tæt på 20.000 kr. og da værd at tage med hvis det krævede 2 dages arbejde – og 4 mio. kr. om året tjener jeg trods alt ikke.

    Men godt du ikke er tilhænger af ytringsfrihed 🙂 det er jo rart at vide hvad hver enkelt debatørs fundament bygger på. Jeg synes det er helt forkert, at du mener du er berettiget til at melde ud at Toften ikke SKAL oplyse noget som helt. Han har efter mit fundament helt på lige vilkår lov at deltage i debatten som han også har gjort tidligere i denne tråd.

    Men fair nok er ikke værd lige her at bruge mere tid på at drøfte dette emne. Jeg skal jo nok finde banken via indberetninger til FTS, ved og mærke hvis indskuddet er over 50.001 kr. og har været der i mere end 1 måned. Og har indskuddet været på under 50.001 kr. og under en måned, så har renten udgjort under ca. 75 kr. eller ca. 30 kr. mere end det jeg kunne få forholdsmæssigt.

    Kunne jo netop være at indskuddet var som en tidligere nævnte et af de her småindskud netop under 50.000 kr. hvor der ikke skal indgives særskilt renteoplysninger. Men lad os vende tilbage primo maj, så har jeg nok fået 1 . kvartalsindberetninger og haft mulighed for at gennemlæse de mange sider 🙂

    Og så skal jeg nok til ALLE oplyse, hvilken/hvilke banker der giver 1,75 % i renter eller højere – det er der givet mange der gerne vil vide .

    Men summa sumarum, når trådstarter spørger om hvad der tjener sig bedst når man har 2 mio. kr. – så er det jo meget lidt givende at sige, at du kan få 2% i rente – jeg vil bare ikke sige hvor.

    Er det så ikke bedre som jeg sagde – han kunne få 0,8% o OEB. Det er jo i det mindste brugbart, for når vi kommer til ultimo maj, så er hans formue jo ikke likvid længere.

    Så min pointe er – man kan komme med råd der er så værdiløse og så dårlige, at man ligeså godt kunne undlade at komme med dem. Trådstarter kan jo ikke starte med at ringe rundt til knap 100 banker og møde op personligt for 2 mio. kr. i 2 mdr.

    Årsagen til jeg gider – er at min formue er væsentlig større og kan bindes væsentlig længere – derfor gider jeg bruge 2 dage på at gennemtravle de mange sider – i håb om at jeg er lige så god til at forhandle som Toften – og ikke mindst kan dele min viden med andre – DET ER NEMLIG ÅBENHED.!

    #219488
    MichaelForfatter

    Det.bliver mere og mere patetisk med phl. Hvis man ligger inde med 2,5 mio så placerer man dem sgu da ikke på en indlånskonto hvor Garantifonden kun dækker 750.000 kr!! Gad vide om phl og hallohalli er en og samme person?? Der er en del ligheder i de indlæg fra de to

    Trist at dette forum overrendes af løgnere uden liv og bestemt uden penge

    #219490
    peter holm larsenForfatter

    Hej Michael,

    Nu kommer det jo helt an på hvilken bank man placere sine penge i. Hvis det er en af de såkaldte banker der er “Too large to fail" som f.x. Danske Bank ville jeg ikke 1 sekund være nervøs for at placere fx 10 mio. kr. i banken.

    Men naturligvis ville jeg aldrig placere 2,5 mio. kr. i en bank med risiko for at lukke, og har heller aldrig skrevet jeg havde oprettet indskuddet på 1 konti. Det kunne jo være det var fordelt som fx 4 x 625.000 kr. = 2,5 mio. kr. 🙂

    I 2015 havde jeg for eksempel fordelt godt 2,9 mio. kr. på 4 konti. Men i stedet for at tro andre er patetiske – skulle du måske vente med at dømme, indtil du havde alle nødvendige oplysninger til at vurdere fakta.

    Men trist hvis der er mange løgnere her og endnu værre hvis der er nogle der fagligt ved noget og bruger til at vildlede andre. Og debatørerne har penge eller ej, er vel i substansen helt lige fedt. Jeg synes i bund og grund der hvor jeg selv får størst glæde af at hjælpe andre, er hvor personerne ikke har “mange penge".

    Og nej jeg er ikke HalliHallo 🙂 heldigvis. Men prøv næsten gang at læse hvad der skrives, konkluder på det der er grundlag for, og mangler du oplysninger så spørg eventuelt – og antag ikke at fordi man udtaler sig om noget men ikke ved noget om, så er man klogere end andre – det er om muligt ikke kun ynkeligt men også værdiløst.

    OG NEJ NATURLIGVIS PLACERER JEG IKKE 2,5 MIO. KR. PÅ EN KONTO MED EN KONTOHAVER I BANKER DER KAN BLIVE NØDLIDENDE – SÅ DUM ER JEG IKKE 🙂 OG HAR ALDIG SKREVET JEG HAR GJORT DET – AT PÅSTÅ DET ER REN LØGN!

    #219494
    peter holm larsenForfatter

    Og skal lige tilføje blot så det ikke misforstås at det naturligvis ikke er 4 konti med identisk registrant.

    #219552
    morsdrengForfatter

    Registrant??!! (Iflg. Den Danske Ordbog, en fortegnelse over dokumenter, breve m.m.) Din forkerte anvendelse af fagudtryk fremmer IKKE troværdigheden – tværtimod.

    Du mener sandsynligvis kontohaver eller indskyder, eller måske ligefremt ”stråmand”.

    Hvis de mange penge som du påstår du har, i virkeligheden står på konti oprettet i andres navne, er det så korrekt at påstå at det er dine penge?

    Men dit virkelige motiv er måske at skjule pengene for dine kreditorer, og bringe dem i kreditorly?

    Din påstand på dette tråd om, at du får fjernet indlæg hvis indhold du er uenig i ved at true Mybanker med politianmeldelse og din oplysning på tråden om, at du vil begære aktindsigt hos Finanstilsynet, blot for at finde ud af, hvilket PI der tilbyder en indlånsrente på 1,75%, fortæller alt om din moral.

    #219598
    AnonymForfatter

    Uanset hvem der giver 1,75 % betvivler jeg stærkt, at det er et større beløb.

    Måske en øst- eller vestjysk bank har kunnet presses derop, men jeg betvivler stadig beløbet er af betydelig størrelse.

    – medmindre personen sidder i et bankråd og “aflønnes". 😉

    #219600
    peter holm larsenForfatter

    Kære Morsdreng og HalliHallo

    Ordet registrant bruges også i andre henseender end “dokumentfortegnelse" og som den person der er registreret på kontoen.

    Hvis du er i tvivl om ordets anvendelse i praksis kan du kigge på følgende link.

    https://www.dk-hostmaster.dk/faq-pages/roller/
    http://www.e-c-s.dk/blog/hvad-er-forskellen-paa-registrant-fuldmaegtig-og-betaler/

    Så er det ord vel klart for alle 🙂

    Når jeg omtaler ejerskab henvises den skattemæssige definition af ejerskab som kan være såvel direkte som indirekte se fx.

    http://www.tax.dk/jv/cb/C_B_1_3_3_3_3.htm

    Der er vel ikke meget stråmand i direkte og indirekte ejerskab. Spørger man hvem ejer butikskæden Jysk svarer hovedparten givet “Lars Larsen", som dette kun er “rigtigt" som et direkte ejerskab af 100% ejerskab af holdingselskabet og datterselskabet Jysk.

    Det er der vel intet mærkeligt i han har konstrueret det sådan, og næppe for at skjule noget eller snyde nogle og intet med en stråmand at gøre.

    Så jo selv om pengene står hos andre, mener jeg at hvis jeg anvender SKATs fortolkning af ejerskab, så må det være en retvisende måde at udlægge fakta på.

    Og nej jeg har intet motiv for at skjule noget for nogen kreditorer, eller bringe det i kreditorly – og da hele formuen jo er kontrolleret af mig 🙂

    Kan ikke lige huske jeg i denne tråd har skrevet jeg ville melde Mybanker til politiet. Men har i et par gange skrevet til Mybanker og bedt dem enten slette et givent indlæg fra deres site da jeg i modsat fald ville indgive politianmeldelse mod skribenten af indlægget, hvor Mybanker muligvis ville blive pålagt at oplyse skribenten identitet. Men det er vil ikke at true som sådan.

    True hvis jeg skal linke til ordet, “udtrykke sin hensigt om at man vil skade eller straffe nogen hvis ikke der bliver gjort som man forlanger". Jeg tænker ikke det op nogen måde vil skade eller straffe Mybanker at de skal oplyse identiteten på en bruger. Og man kan vel aldrig true med at anlægge en indgive en politianmeldelse sådan i praksis. Det er vel netop den rigtige måde, at angribe en tvist, hvis man er uenig, at lave ultimativt domstolene afgøre en tvist.

    http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=true

    Men nu vi er ved begrebet ærekrænkelser så er det jo en helt fast del af straffeloven.

    Og begære aktindsigt hos FTS er jo helt efter loven – netop derfor man har reglerne om aktindsigt. Man kan da ikke fordømme personer der krævet agtindsigt i den offentlige forvaltning, som hovedregel – og der intet umoralsk i at begære agtindsigt i oplysninger som kan have en væsentlig økonomisk værdi for mig. Det er vel et af de basale formål!

    Men Hallihallo, du kan jo starte med at skrive her, klart og tydeligt, at du mener jeg lyver og anføre på hvilke punkter du mener jeg lyver. Det er vel på sin plads at man når man fremsætter sådanne påstande i det offentlige rum, dokumentere sine påstande. Jo netop derfor uden at true, vi har paragrafferne i straffeloven om ærekrænkelser og erstatningsreglerne herfor.

    I øvrigt tankevækkende du ikke kommenterede at du (HalliHalo) i dag var ude på det værksted jeg anbefalede og hvad der stod på adressen – Autopartner 🙂 Ja ikke 🙂 Så ikke helt løgn hvad jeg skrev 🙂

    Men lad os se, hvor meget HalliHallo tør skrive om løgn, nu du er opmærksom på bestemmelserne i Straffeloven.

    Skal blot til orientering henvise til § 267 – så er grundlagte for

    § 267. Den, som krænker en andens ære ved fornærmelige ord eller handlinger eller ved at fremsætte eller udbrede sigtelser for et forhold, der er egnet til at nedsætte den fornærmede i medborgeres agtelse, straffes med bøde eller fængsel indtil 4 måneder.

    og den skærpende bestemmelse hvis forhånelsen fremsættes i en videre kreds, § 266B:

    § 266 b. Den, der offentligt eller med forsæt til udbredelse i en videre kreds fremsætter udtalelse eller anden meddelelse, ved hvilken en gruppe af personer trues, forhånes eller nedværdiges på grund af sin race, hudfarve, nationale eller etniske oprindelse, tro eller seksuelle orientering, straffes med bøde eller fængsel indtil 2 år.

    Det er ingen trussel men alene en orientering omkring relevante paragraffer i straffeloven.

    PS: Hvis nogle forsat tvivler på værkstedet jeg har linket til var en del af Autopartner linker jeg gerne dokumentation 🙂

    #219620
    AnonymForfatter

    Jeg har “tabt tråden"…. 😀

Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 65 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.