2 måneder mellem salg af hus og overtagelse af nyt

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 65 i alt)
  • Indlæg
  • #219244
    peter holm larsenForfatter

    Hej Toften,

    Som jeg skrev fik jeg også 2% i 2015 – uden banken stillede modkrav – og selvfølgelig ikke blot som Michael skrev af de første 50.000 kr. det batter jo intet 🙂

    Men har ikke kunne finde banker – hvor jeg har kunne forhandle mig til mere end 1 % i 2016. Så er bestemt interesseret i at høre hvor du har fået 1,75% i rente.

    Så med nogle mio kr. giver 0,75% i mer rente jo lidt :-). Men hvilken bank har du fået tilbudt 1,75% hos og hvilke betingelser?

    #219246
    ToftenForfatter

    Der er ingen betingelser, andet end fri opsparing. Jeg ønsker ikke at sætte navn på banken i dette forum. Min pointe med indlægget var, at der kan forhandles med banksælgeren også selvom man i første seance ikke får den højeste sats, så bliv ved……

    #219248
    HalliHalloForfatter

    Det er helt forståeligt “Toften". Jeg oplyser heller aldrig mine gode aftaler, som jeg har forhandlet mig til.

    #219264
    peter holm larsenForfatter

    Nej hold nu op – det er da her man rådgiver hinanden. Jeg skrev da til M_D at han skulle kontakte ØstJydsk Bank for at få 0,8 % på anfordring.

    En aftale bliver da ikke dårligere af at man dele den med andre. Banken laver jo kun aftalen fordi de også tjener på det – det er jo også en forretning.

    Hvis man ikke kan dele den slags – så er det jo bare tomme råd.

    Jeg rådgivning er jo netop at stille en person bedre end hvis man ikke gav rådet – er jo hele pointen.

    Vil du give kontaktinformationerne på mail i fald?

    #219272
    ToftenForfatter

    Den aftale vi har fået, er jo ikke en aftale som er indgået via et telefonopkald eller et personligt fremmøde. Det er resultatet af ca. 10 års bankarrangement, med en god og sund økonomi, hvor der halvårligt/årligt er blevet forhandlet om satserne.

    Forhandlinger og “bliv ved", var min pointe med indlægget. Det var bestemt ikke hensigten, at fremhæve vores aftalevilkår, så andre i dette forum kunne få navnet på banken og forsøge at indgå samme aftale.

    #219312
    peter holm larsenForfatter

    Hej Toften,

    Men forstå mig banken er jo også interesseret i at indgå forretninger – og som alt andet taber de jo ikke på din aftale, og jo aldrig dumt at henvise andre kunder.

    Jeg har da selv fået meget fordelagtige vilkår med bidragsreduktion også pga. godt samarbejde og mange kundehenvisninger.

    Men de kunder jeg har henvist, har jeg da også henvist, fordi de kunne få bedre vilkår end hvis de kom ind fra vejen. Det er jo det der er pointen jeg henviser jo ikke kunder til banken på “dårlige" vilkår. Måde banken og dem jeg henviser skal jo se en forretning i det – og det er jo med til at jeg også har fået bedre og bedre vilkår, og dermed har kunne henvise flere og flere, til bedre vilkår.

    Men jeg har da aldrig sagt, “Hallo du – jeg har fået rigtig gode vilkår i en bank og et realkreditinstitut – men jeg vil ikke dele dem med andre. Er jo netop fordi jeg har delt mine gode vilkår med andre, at jeg har fået bedre og har kunne give bedre vilkår videre til dem jeg henviser" – det gælder ikke kun finansielle forretninger – men har så sent som i dag været på et autoværksted hvor jeg have fået service. Havde fået en fast pris, men da jeg aftalte servicet her i dag, sagde jeg om de var interesseret i, at jeg formidlede henvisninger til dem mod en rabat på 15% – og det sagde de ja til efter en dags tænkepause, og de 15 % gælder naturligvis for mig og for dem jeg henviser.

    Og for at undgå en hver tvivl om returkommision så får jeg naturligvis samme rabat som dem jeg henviser.

    Så hvorfor skulle du da ikke kunne oplyse om banken, tror du banken da ville blive ked af det?!? Nej vel!

    #219314
    MichaelForfatter

    PHL:

    Nu da du selv opfordrer til åbenhed hvad er så navnet på autoværkstedet?

    #219318
    peter holm larsenForfatter

    Autopartner i Herlev 🙂

    #219320
    MichaelForfatter

    Der er ingen Autopartner i Herlev

    #219334
    ToftenForfatter

    PHL du bliver ved….. som tidligere skrevet, så vil jeg ikke oplyse bankens navn. Mine vilkår er forhandlet individuelt og det er ikke med i aftalen, at vi skal henvise andre kunder til banken, hvor vi kan friste dem med samme vilkår.

    #219336
    peter holm larsenForfatter

    Hej Michael,

    Selvfølgelig er der det 🙂 – hvordan skulle jeg eller hvade fået lavet min bil der 🙂

    Men giv mig dine kontaktinformationer så skal jeg bede dem kontate dig – så er vi også sikre på du kommer på den rigtigt aftale 🙂

    Er åbentbart ikke jordens dygtigste personer til at søge informationer frem.

    #219338
    MichaelForfatter

    Så oplys venligst værkstedets hjemmeside tak og/eller adresse og tlf

    #219340
    peter holm larsenForfatter

    Hej Toften,

    Jeg kan selv ikke forstå, hvad baggrunden for at du ikke kan oplyse bankens navn – det er da så neutralt som det overhovedet kan være.

    Formoder da ikke du på nogen måde har indgået en tavshedsklausul over for banken – det er jo ikke filial og bankmedarbejderens navn jeg spørger om.

    Det er kun navn på pengeinstitut – derfra kan man jo via indberetninger til Finanstilsynet få oversigt over indlånsinterval på indlånsforretninger – så er jo ikke fortrolige informationer.

    #219342
    peter holm larsenForfatter

    Hej Michael,

    Send dine kontakt oplysner til mig på please_write_now@hotmail.com, så skal jeg nok sætte dig i forbindelse med Autopartner 🙂

    Så får du også kontakt med den rette hos dem.

    #219344
    MichaelForfatter

    Jeg sender ingen mails. Det er dig selv der opfordrer til fuld åbenhed, så oplys værkstedets hjemmeside, adresse og tlfnr. Det kan umuligt være hemmeligt

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 65 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.