Hjælp og gode råd vedr boliglån.

Viser 7 indlæg - 16 til 22 (af 22 i alt)
  • Indlæg
  • #218972
    HalliHalloForfatter

    Hej Rasmus Mikkelsen

    Hvilken bank har du og hvad skal du betale for dit boliglån?

    Og hvad er bidragssatsen for dit Realkreditlån uden afdrag og hvad ville det være hvis du valgte med afdrag?

    #218984
    Rasmus MikkelsenForfatter

    thsv: okay. Det var også vores første tanke. Er det skidt hvis vi vægler med afdragsfrihed? kan ikke helt se ulemper og fordele.

    HalliHallo: AL? betale for boliglånet? altså i omkostninger ift at få etableret lånet eller?

    det med bidragssatsen skal jeg lige finde ud af

    #218986
    thsvForfatter

    Rasmus lad være med at spilde tid på HH (hen er en troll).
    Tillæg for afdragsfrihed er ml. 0,25-0,33% afhængigt af institut, der findes en glimrende ovesigt på denne side som HH sagtens kan finde selv!
    Ved F3-lån er afdragsfrihed absolut billigt, da afdraget ellers er pænt stort, tæt på 3% årligt. Og ingen underkurs på obligationerne.
    Ved et fastforrentet lån er afdraget nede omkring 2% af restgælden, så f.eks. RDs tillæg på 0,3252% for afdragsfrihed er jo over 15% af afdragets størrelse. Hertil kommer den dårlige kurs på ca. 1,2 point for den afdragsfri obligation.
    I så fald er det bedre at afdrage på begge lån sideløbende og så omlægge om 3-5 år når renten er steget.

    Vil du have mere nøjagtige beregninger, så kontakt mig på BoligDebatten via PB.

    #218992
    Rasmus MikkelsenForfatter

    Okay.. super.. det lyder til at vi skal vælge F3..

    Tak for rådene thsv. Jeg skriver sikkert til dig via debatten 🙂

    #219028
    peter holm larsenForfatter

    Kære thsv , jeg har aldrig sagt at renten svarer til 15% tværtimod. Så må stå for din egen regning. Trærtimod har jeg eftervist renten er lavere!

    Du skylder derimod beviset herfor jf. en lang tidligere debat.

    #219064
    thsvForfatter

    PHL, Hvorfor læser du ikke hvad jeg skiver!

    I din egen tråd har du føgende tabel:
    https://www.dropbox.com/s/ni2wkjuf66j88p2/Afdragsfrihed.xlsx?dl=0

    Lån på 2 milioner.
    Afdrag år = 43.610
    Bidrag ved afdrag = 17.768
    Bidrag afdragsfri = 24.847
    Merbidraget udgør altså 7.079
    I forhold til afdragets størrelse er dette 16,2%.

    Konklusion: PHLs udregning viser at man betaler et merbidrag, der svarer til 16,2% af det sparede afdrag ved at vælge afdragsfrihed.

    #219128
    peter holm larsenForfatter

    Thsv,

    Du kan slet ikke regne sådan – at se på første års ydelse alene! Det er jo over 10 år lånet skal ses!

    Lav du som jeg gjorde beregningen over hele lånets løbetid – eller hvor det forudsættes lånet indfris efter 10 år!

    Men hvis man vil have et afdragsfrit lån – og vil begynde at afdrage efter 1 år er det naturligvis en mega dårlig løsning.

    Men lav renteberegningen over 10 år !

    Jeg har aldrig udtalt min om renten set alene over 1 år!!!

Viser 7 indlæg - 16 til 22 (af 22 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.