1 mio. kr. skal placeres

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #95155
    AnonymForfatter

    Hej alle

    Vi har fået mulig for at låne 1 mio. rente og gebyr frit (pivat), som dermed blot skal betales tilbage krone for krone. Jeg ønsker dog jeres input angående, hvordan vi får mest ud af denne mulighed.

    Vi har følgende gæld i ejendommen:
    – F3 lån på kr. 3,2 mio. med afdrag (mulighed for afdragsfrihed) som skal rentetilpasses til april 2016. Restløbetiden udgør 27 år
    – 2,5 % obligationslån på kr. 1 mio. med en restløbetid på 29 år.

    Den nuværende belåningsgrad udgør 76 %, hvorfor det private lån giver en mulighed for, at vi kan komme under en belåningsgrad på 60 % og dermed opnå en billiger bidragssats.

    Men hvordan får vi mest ud af det?

    Bør vi nedbringe vores F3 lån?
    Bør vi indfri vores obligationslån? Alternativt lave f3 lånet afdragsfrit og dermed tilbagebetale det private lån på ca. 7 år?

    Ønsket er at slippe for at spille for mange penge på dyre bidrag og lignende!

    Jeg ser frem til at høre fra jer.

    #218746
    peter holm larsenForfatter

    Hej Rune,

    Din bidragsprocent ændre sig ikke ved at du nedbringer gælden – da bidraget er fastsat som procent ved lånets optagelse – så det er lige fedt om du bringer gælden ned til 10% så er bidragsprocenten den samme.

    Når det så er sagt – så kunne en mulighed evt være at opsige hele molevitten og få et banklån ( kassekredit med pant i boligen) i gennem Nykredit mener at huske du der vil kunne få lånet til ca. 1,1% og det er nok mere eller mindre på niveau med hvad du betaler i bidrag alene.

    Så kan du indsætte al overskuds likviditet der – og kan du senere låne mere privat er det bare at afdrage.

    Tror jeg ville kontakte nykredit bank hvis jeg var dig.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.