Afvikling eller omlægning?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #95137
    AnonymForfatter

    Hej.

    Jeg skal til København og studere i det nye år og vil i den forbindelse købe lejlighed i omegnen af 1,4 – 1,5 mio. Jeg har en gammel erhvervsgæld gæld i det hedengangne Amagerbanken (Bank Nordik nu) på 109´000 som jeg afdrager på. Lånet er forrentet til 4,08 %. Jeg har selv 140´000 stående på opsparingen. Jeg skal være på SU i 8 måneder og det er min plan at afholde udgifter til bolig og bank-lån fra opsparingen.

    Mit spørgsmål er: Vil det være en god idé at få min nye bank (i forbindelse med boligkøbet) til at overtage gælden og lægge den ind under de 15-20 % udbetaling? -kan man i det hele taget det?

    Alternativt, kan jeg betale gælden af med det samme, men så har jeg ikke de obligatoriske 5% til udbetaling til boliglånet og skal så vente længere tid på at kunne etablere mig med udsigt til kollegieværelse/udgifter til opmagasinering osv. osv.

    Jeg ser frem til at høre fra jer.

    Vh.

    #218300
    testForfatter

    Så har en formue på 31.000 kr og vil købe en lejlighed på 1,4 mill? På su ? Har du et budget der viser du har råd til der? Er du blevet godkendt til det bolig køb ? Det tror jeg ikke du bliver,

    #218302
    AnonymForfatter

    Ja, jeg kan blive godkendt.

    #218306
    HalliHalloForfatter

    Prøv at snakke med din bank om mulighederne, i første omgang ville jeg anmode om et boligkøbsbevis, så du er helt sikker på hvad du kan købe for.

    #218328
    peter holm larsenForfatter

    Hej HalliHallo,

    ProAnno skriver jo netop han kan blive godkendt – så er der jo ingen ide i at bede om et boligkøbebevis – som i øvrigt ikke er en garanti men alene en hensigtserklæring om at banken forventer man kan blive godkendt til lånet.

    #218410
    testForfatter

    atlså hvor meget gæld du prøver at ligge ind i handlen ændre ikke på boligens værdi.

    Spørgsmålet er således udelukkende om den nye bank til at tilbyde dig at låne uden sikkerhede i noget til en rente der er lavere eller højre ind 4,08%.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.