Hvilken bank og realkreditinstitut ? Boliglån?

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #95118
    AnonymForfatter

    Hej

    Hvilken bank skal man vælge angående boligkøb? Hvilken realkreditinstitut og bank er en fornuftig rente?

    Står mellem Nordea og Sydabnk. Totalkredit og Nordea Kredit.

    Nogle der har erfaring? Kom gerne med andre banker?

    #218042
    testForfatter

    hvad er dine behov?

    for mig var det bedste valg Dansk Bank for dig kan det været et andet.

    #218044
    AnonymForfatter

    Mine behov? Hvad tænker du på? Altså det skal selvfølgelig være den billigste. Andre behov er der ikke.

    Jeg har fået et tilbud fra Nordea og et fra Sydbank, men syntes et er svært at gennemskue hvilken der kan bedst kan betale sig?

    #218046
    AnonymForfatter

    Har du en e-mail? Så kan jeg eventuel sende dig de to tilbud? Jeg syntes godt nok det er svært at gennemskue dokumenterne.

    #218048
    thsvForfatter

    Danske Bank var klart dyrest for os, da vi skulle skifte lån lige før Eik banks kollaps. De er billige hvis du bliver totalkunde med forsikring og pension i koncernen, men for dyre for almindelige kunder.
    Har derudover kendskab til mange, der senere har fået hævet deres renter til ikke konkurrencedygtigt niveau!
    Nordea havde ikke disse krav, blot de almindelige bankforretninger og ens rente for alle kunder.
    På Boligdebatten kan man sende PB’er, så kontakt mig den vej, så skal jeg gerne kigge på dine tilbud.

    #218052
    JytteogHBForfatter

    Hej. Vi har et 4% realkreditlån i RD, tder løber 20 år endnu med afdragsfrihed, vi endnu ikke har benyttet os af. Vi har mulighed for at lave en ekstraordinær indbetaling på 150.000kr, da vi kun får 0,25% i rente på pengene. Er med på, at det koster 750kr at indfri, men hvilken kurs bliver vores gæld så nedskrevet med, og er det fornuftigt at gøre det? Vi sælger formodentlig huset indern for de næste 5 år. Vh

    #218058
    AnonymForfatter

    Jeg er slet ikke med på hvor jeg finder Boligdebatten og PB’er?

    #218068
    HalliHalloForfatter

    Mon ikke du skal gå ind på http://www.boligdebatten.dk, prøv det, Davc.

    Kan du ikke sammenligne tallene fra Sydbank og Nordea direkte? Hvad er det der volder dig problemer?

    Til Jytte, se bare og få indbetalt de 150.000 kr. på jeres lån og det kan ikke gå for langsomt. Snak med banken om hvordan det foregår billigst muligt, da man måske skal opsige de bagvedliggende obligationer senest 31.1.16 til indfrielse pr. 1.4.2016, men det har vi en ekspert, der kan svare meget bedre på end jeg, og han hedder “Thsv", og han er ligeledes meget aktiv på boligdebatten, så vidt jeg ved.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.