Vurdering af andelsbolig Nordea/Danbolig, uvildig ?

Viser 4 indlæg - 31 til 34 (af 34 i alt)
  • Indlæg
  • #223830
    JoebobForfatter

    Hvis en såkaldt fornuftig køber ikke vil giver maxprisen….. Så står der 100 andre i kø som vil, og tilmed måske vil give lidt under bordet. For tiden sælger andelsboliger i Stor Kbh. så godt at der dårligt nok er behov for en ejendomsmægler. Kan nævne at lige nu er der iflg. Home kun 3 til salg i Hvidovre via ejendomsmæglere… For 5 år siden var der altid +100.
    Vi behøver for tiden slet ikke annoncere for at sælge i foreningen. Jeg kan nemt selv finde en køber, der hænger sågar opslag i min opgang, i supermarkedet osv. fra folk som ønsker købe en stor 3V’er.
    Kan godt se at i udkants Danmark ville situationen være en anden, men vi taler her om hovedstaden hvor der er stor mangel lejligheder.

    #223844
    morsdrengForfatter

    Du oplyser, at din andelslejlighed består af 2 lejligheder som du har lagt sammen. Det behøver absolut ikke at betyde, at den nuværende andelskrone kan opgøres som summen af andelskronen for de 2 tidligere lejligheder. Findes der i øvrigt lejligheder i foreningen svarende til din nu sammenlagte lejlighed? Hvis ikke, kan den oplyste andelskrone for din lejlighed være behæftet med usikkerhed.

    Som du allerede har fået oplyst, kan værdien af den sammenlagte lejlighed være mindre end værdien af de 2 selvstændige lejligheder, hvilket – ved siden af de allerede oplyste mulige grunde – er den mest nærliggende forklaring på forskellen mellem bankens vurdering af din lejlighed og den oplyste andelskrone.

    Jeg kan forsikre dig om, at Nordea er så fokuseret på salg og merudlån, at man er mere interesseret i at få en høj vurdering fra Danbolig med deraf følgende mulighed for merudlån, end man er i at kunne få en højere renteindtægt for den mindre del af din gæld som ligger udenfor 80% af vurderingen på din andelslejlighed.

    At du lmener, at du kan få betaling “under bordet" for din lejlighed er både ulovligt og useriøst,.

    #223848
    JoebobForfatter

    Min lejlighed er sammenlagt af en 1V’er og en 2V’er. Der eksisterer omkring omkring 15-20 stk. i foreningen som har gjort det samme, så dette “projekt" er ikke nyt. Der er sjældent nogle af dem til salg da folk ikke ønsker at skille sig af med dem.
    Administrator har udregnet den ny maxpris og lavet et ny andelsbrev med andelskronen på, og der har naturligvis været de nødvendige fagfolk ude og kigge på dem i forbindelse med dette.
    Jeg nævnte blot penge under bordet, da man selvfølgelig er mere end villig til at betale maxprisen hvis der også bliver tilbudt penge under bordet. Det er naturligvis ikke noget jeg støtter op omkring eller ønsker at være med til.
    Jeg ved godt Nordea lever af at låne penge ud og ønsker at tjene så mange penge som muligt på renter… Netop derfor tror jeg de bare tog chancen og inden de gav mig den lave rente, så kunne de jo lige prøve om de ikke nok kunne spise mig af med et dårligere lån. Det er desværre sådan de arbejder. Måske er det en af grundende til at man i dag kan læse i Børsen at Nordeas kundetilfreshed er lav for tiden ?

    #223886
    testForfatter

    artiklen i JP fremlæger ingen dokumentation på eller giver ingen ide om hvordan denne tvang er forekommet. Det fremstår som en fuldstændig udokumenteret påstand.

    Det kunne være rigtig interessant få information om hvordan bankerne og i hvilke situationer bankerne har udøvet denne tvang.

Viser 4 indlæg - 31 til 34 (af 34 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.