stor foreskel på vejledende låne beløb & hvad bank tilbyder

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • nlkForfatter
    Indlæg
  • #95086
    nlkForfatter

    Hej

    Har brug for at høre lidt om jeres erfaring, ang. køb af ejendom.

    jeg har i de sidste måender begyndt at snakke med banker om mulighed for at købt det første hus sammen med min kæreste, og et par måender inde ved jeg ikke om jeg bare har været rigtig uheldig, eller det er bankerens generelle holdning.

    jeg har på en bankshjemme side udfyldt deres boliglåns beregner hvor den kommer ud og siger at vi kan låne for lige over 2,8 mill. jeg kontakter banken og sender de samme informationer, som jeg har brugt til tallene på deres hjemme side.
    får så svar tilbage om at vi kan låne 900.000 kr.

    Er fuldt klar over at bankerens låneberegner er vejledene men over 60% forkert vil jeg personligt ikke kalde vejledene men misledene.

    har der ud over fået oplyst at vores kredit rating er 0,8 for mig & 1,4 for min kæreste hvilke de sagde var godt.

    så kort spørgsmål, er jeg uheldig med valg af bank eller flere der har oplevet dette

    #217488
    testForfatter

    Tænker som altid at ansvaret er dit eller vores. Vi skal lave et budge for at se hvad vi har råd til og diskurer det igennem med banken. Målet må jo være at købe noget man har råd til og ikke det banken siger man har råd til.

    Men nej jeg har ikke haft en tilsvarende oplevelse.

    Tænker der må være en væsentlig forskel i forudsætningerne men to banker kan også gi to meget forskellige vurderinger.

    #217490
    HalliHalloForfatter

    Ja, jeg tror du har været uheldig med valg af bank, så du må nok have fat i en håndfuld mere for at få et statistisk billede.

    Kan jo også være at dine indtastede oplysninger har været mangelfulde, og at banken måske ikke er så synderligt
    interesseret i at få dig som kunde.

    Men som altid, hvorfor starter du ikke i din egen bank med at få udstedt et boligkøbsbevis? Det kunne jeg da godt tænke at høre din menig om.

    #217532
    nlkForfatter

    Jeg startet også i egen bank men de ville ikke låne mig noget og ville ikke begrunde det, selvom jeg prøvet flere gang at få dem til at forklare hvordan kredit rating som de selv kalder god kan betyde at man ikke kan låne noget som helst.

    og jeg kan ikke levere min budget mere detaljeret end jeg går alle “faste udgifter" på mere end 200 kr. om året er skrevet ind i budget.

    Har haft en uvildig til at se på det, og fik beskeden at det var noget af det detaljeret han havde set i sine 30 år for en privat økonomi.

    #217534
    testForfatter

    De budget der viser at du har råde, indeholder det også kærestens indtægt eller kun dit eget? Er budget lavet på din fremtidige økomoi når du har købt hus eller den nuværende ?

    #217540
    MichaelForfatter

    Din bank vil helt åbenlyst ikke låne dig penge – årsagen er der ingen herinde der kan give dig, men de må jo naturligvise mene, at risikoen er for stor ved et udlån. Længere kan du nok ikke komme med den.

    #217660
    nlkForfatter

    budget er lavet ud fra den nuværende økonomi, det er det de ville have

    #217868
    peter holm larsenForfatter

    Ingen kan jo vurdere noget her med så få informationer der er stillet til rådighed.

    #217892
    nlkForfatter

    hvilke flere informationer savner du ?

    #217896
    HalliHalloForfatter

    Tag nu en snak banken, men ellers har du vel fået svar?

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.