Spørgmål til krav ved køb af kombineret udlejningsejendom

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #95075
    AnonymForfatter

    Hej.
    Jeg vil høre, om der er nogle af jer dygtige bankfolk her, der kan svare mig på, hvordan kravene til rådighedsbeløb ser ud, hvis man som privatperson gerne vil købe en kombineret bolig og udlejningsejendom? Vil en godkendelse til et lån bero på, om man har råd til at bo der, når lejemålene er udlejet, eller skal man stadigvæk have et rådighedsbeløb på de der 6000-7000 kr.om måneden, hvis alle lejere sagde op på en gang, og der ville gå en periode, før lejemålene vil være udlejet igen? Håber i kan svare mig på mit spørgsmål. På forhånd tak

    #217258
    testForfatter

    Det er noget den enkelte bank vurdere

    #217264
    testForfatter

    ps som altid er et en rigtgit god ide at lave et detaljeret budget. I det her tilfælde også en foretningsplan

    #217312
    HalliHalloForfatter

    TilleBille, det er svært at svare på dit spørgsmål, da det beror på en helhedsvurdering.

    Så jeg tror banken er bedst til at give dig et konkret svar, og når du får det, så oplys venligst her hvad det blev.

    #219160
    peter holm larsenForfatter

    Hej Test,

    Et klogt og brugbart svar til trådstarter " det er noget den enkelte bank vurderer" – det er altid godt med brugbare svar.

    Mon ikke formodningen er at købet skal finansieres væsentligst ved realkreditgæld – så mon ikke det er realkreditinstituttet der vurderer det – da vi købte en udlejningsejendom tog vi lånet direkte via realkreditinstituttet – for hvorfor tage en bank med hvis det kun er realkreditlån man har behov for. Jo dumt at betale for noget man ikke har behov for!

    #219162
    testForfatter

    Nå vi er sure?

    #219168
    peter holm larsenForfatter

    Nej – men kan ikke forstå hvorfor du mener en bank skal ind over når trådstarter skal have et realkreditlån, det er da at kontakte fx Realkredit Danmark direkte!

    Blot spild at omkostninger at tage en bank med ind over.

    #219186
    HalliHalloForfatter

    Det er godt du kan klare det hele selv uden bankens medvirken, Peter Holm-Larsen.

    Altså spild af penge at benytte bankens ekspertise for dit vedkommende…

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.