Begynder at afdrage efter 10 år

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 19 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #95054
    AnonymForfatter

    Har Dansk Bank Prioritetslån: Vil begynde at afdrage efter 10 år, i stedet for at omlægge/tage nyt lån. Fint! Men Danske Bank vil have 3.000 kr. for at vi begynder at betale afdrag…til dem selv.
    Fik det forhandlet ned til 2.000 kr.
    I aftalen står der intet om senere gebyr/afgift/bøde eller hvad de kan finde på at kalde det.

    Kan det være rigtigt?

    #217040
    testForfatter

    har også prioritets lån. hvad skulle være ideen i at afdraget? når pengende står på modkontoen betaler jeg nul i rente og gebyre. Afdrag er i den forbindelse jo kun at mit låne loft bliver reduceret.

    #217046
    AnonymForfatter

    Den 10-årige periode er udløbet. Hvis vi skulle fortsætte fradragsfrit skulle der laves en ny aftale, hvor rentesatsen bliver højere end det modsvarende beløb – altså en helt ny aftale – derfor denne beslutning.

    #217048
    testForfatter

    Nu lykkedes der dig at forvirre mig 100 pct. Den oprindelse aftale er at afdragsfriheden stopper ja. Vil du ha den aftale lavet om elller ikke? Hvis du vil ha aftalen lavet om er det da natuligvis en låne omlægning.

    #217051
    AnonymForfatter

    Undskyld, det var ikke meningen at forvirre.

    De 10 års afdragsfri er slut. Hvis vi vil have en ny afdragsfri periode er det en ny aftale på dårligere vilkår. Højere rente end vi har indestående. Det har vi sagt nej tak til.

    Derfor skal vi nu til at afdrage – på den gamle aftale – så koster det!
    Vi skal betale et gebyr på 2000 kr. for at betale afdrag på vores lån.

    Det er det jeg finder er helt urimeligt. Og spørger, kan det virkelig være rigtigt?
    Mvh

    #217052
    AnonymForfatter

    Undskyld, det var ikke meningen at forvirre.

    De 10 års afdragsfri er slut. Hvis vi vil have en ny afdragsfri periode er det en ny aftale på dårligere vilkår. Højere rente end vi har indestående. Det har vi sagt nej tak til.

    Derfor skal vi nu til at afdrage – på den gamle aftale – så koster det!
    Vi skal betale et gebyr på 2000 kr. for at betale afdrag på vores lån.

    Det er det jeg finder er helt urimeligt. Og spørger, kan det virkelig være rigtigt?
    Mvh

    #217054
    HalliHalloForfatter

    Du har ret ILT, det er helt absurd at opkræve 2000 kr. medmindre det udtrykkeligt fremgår af deres prisliste eller låneaftalen.

    Men når der er tale om Danske Bank, så undrer det mig ikke, da det er blevet en ren pengemaskine, se bare hvordan de hiver penge hjem fra fattige kunder vedr. kontogebyrer osv.

    En af Mybankers skribenter “General Priser" har ligeledes skrevet meget, meget dårligt om dem, og mig bekendt flyttede han over til Arbejdernes Landsbank, da de havde langt bedre betingelser for ham.

    Skriv til banken og bed dem oplyse, hvad det gebyr dækker og hvor det fremgår af prislisten.

    Hvor meget er renten på dit lån? Måske en lav rente og prøver at få lidt hjem ved denne ændring, hvad ved jeg?

    En anden skribent “test" har nævnt 1000 gange herinde, at han har et tilsvarende lån i Danske FidusBank til næsten ingen rente, jeg tror han betaler under 1%.

    #217070
    testForfatter

    Det lyder umiddelbart mystisk. Den oprindelige aftale indholder en afdragsfrihed der udløber. Det burde ikke berettige til et lånesagsgebyr

    #217090
    AnonymForfatter

    Jeg prøver lige at skrive til dem. Skal nok give lyd om resultatet. Tak for indlæg.

    #217104
    AnonymForfatter

    😀

    Har lige fået besked fra Danske Bank. Med en undskyldning…Det var en fejl!

    Endnu engang tak for henvendelser.
    mvh
    ILT

    #217110
    testForfatter

    På trods af alt det onde har jeg inu ikke oplevet danske bank som utroværdig. Dyr måske men det afhænger jo helt af hvad man har brug for. jeg mener ikke det lån jeg har er dyrt

    #217112
    testForfatter

    Ps godt misforståelsen blev opklaret

    #217114
    peter holm larsenForfatter

    Skal blot lige gøre opmærksom på at nyt lån har en årlig provision på hovedstolen – så dum ide at låneomlægge.

    Skal blot lige gøre opmærksom på at der i låneaftalen ikke er hjemmel til at opkrævegebyr når afdrag begynder.

    #217144
    testForfatter

    peter holm larsen, sådan husker jeg også aftalte med nåede aldring af finde mine papire. Har du også et prioritets lån i danske bank?

    #217150
    peter holm larsenForfatter

    Ja

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 19 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.