Realkreditlån – hvilket?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #95035
    AnonymForfatter

    Hej alle

    Min kone og jeg skal til at have finansieringen af vores nye bolig på plads. I den forbindelse kunne vi godt tænke os lidt forskellige indspark, til hvilket realkreditlån vi skal vælge.

    Boligens handelspris er 2.750.000 kr.
    Vores egenbetaling er 475.000 kr.

    Det giver et lille banklån på ca. 119.000 kr. og et realkreditlån på 2.155.000 kr. Vi har ingen anden gæld, og vores nuværende og fremtidige økonomi ser fornuftig ud. Vi regner med at få flere børn, og derfor vil vi bo i huset de næste rigtig mange år.

    Ville det f.eks. være smart at tage et Flexkort (eller måske F3) hos Realkredit Danmark med afdragsfrihed og udbetale hele banklånet på mellem to til tre år, og så begynde at afbetale realkreditten — og måske på dette tidspunkt skifte til et fastforrentet lån?

    Eller skulle vi nu sikre os et fastforrentet lån på f.eks. 2,5% eller 3%, selvom kurserne måske ikke er super optimale?

    Vi er åbne for alle forslag! På forhånd mange tak 🙂

    #216830
    thsvForfatter

    Et banklån på 119.000 kr ville ikke bekymre mig, specielt hvis I kan få det som prioritet, så indestående på budget/opsparing modregnes med samme rente.
    Link til DBs version af lånet.
    http://www.danskebank.dk/da-dk/Privat/Bolig/At-koebe-en-bolig/Ejerboliglaan/Pages/Danske-Boliglaan-Plus.aspx

    Jeg ville gå efter 2½% 30 år, da dette på sigt er en del billigere end 3% lånet og typisk er mere følsomt ved en evt. rentestigning.
    Jeg kunne dog også være fristet af Flexkort, men ville ikke vælge afdragsfrihed grundet det voldsomme tillæg i adm.bidrag som RD har ved belåning over 60%.

    Hvilken rente tilbyder banken jer på boliglånet?

    #216838
    AnonymForfatter

    Mange tak for dit svar thsv!

    Danske Bank tager 6,35% på boliglånet, som vi får som prioritet.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.