Gældssanering

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #95019
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg er gået konkurs og mit hus er derfor kommet på tvang. Det er et godt hus, som sikkert bliver solgt for en slik.

    Hvis et familie medlem køber huset på aktionen, vil dommeren så ikk tænke lidt over det når jeg søger gældssanering ?
    Det vil jeg syntes er lidt for meget af det gode.

    #216574
    morsdrengForfatter

    Når du er gået konkurs, har du mulighed for at søge gældssanering under konkurs, hvor du kun skal betale i 3 år i stedet for 5. Tag og tal med kurator i dit konkursbo herom, han har faktisk pligt til at orientere dig om muligheden, der forudsætter at ansøgning om gældssanering indgives INDEN konkursboet afsluttes.

    Den pris der opnås på en auktion eller en tvangsauktion er pr. definition prisen i handel og vandel, uanset hvem der måtte være køber. Men igen tag også og drøft dette spørgsmål med kurator.

    Men da der er krav om, at alle huse der sættes på auktion annonceres på rette og korrekt vis, vi dit familiemedlem kun kunne købe huset i konkurrence med eventuelle andre liebhavere.

    #216576
    AnonymForfatter

    Jeg tænkte bare at dommeren vil vurdere at huset bliver i familien og gælden eftergives er lidt for meget

    #216578
    AnonymForfatter

    Altså købe et hus der er 1,6 mill værd til 1 mill og få eftergivet sin gæld er jo en kæmpe gevinst

    #216582
    morsdrengForfatter

    DU kan IKKE købe huset og samtidig få eftergivet din gæld.

    Så hvis du tror, at din ægtefælle/samlever eller børn kan købe huset og derefter udleje det til dig, er det ikke sikkert at dit regnestykke går op. I en gældssanering ser man også på, om dine udgifter til bolig m.m. er rimelige.

    Enhver kan købe på tvangsauktion – også medlemmer af din familie, forudsat at de kan få finansieret budsummen og omkostnin- gerne. Husk på, at den der byder skal medbringe en bankgaranti på tvangsauktionen.

    Men tag og drøft spørgsmålet med kurator, det er også ham der på dine vegne skal indgive ansøgning om gældssanering under konkurs. På dette forum ved vi kun hvad du har oplyst, og det er ikke meget, hvorimod kurator har kendskab til både huset og dine forhold, så hør hvad hans holdning til sagen er..

    #216624
    HalliHalloForfatter

    Hvis der sidder en folkepensionist og ønsker gældssanering, så husk at man kan være gældfri efter 3 år mod de normale 5 år.

    Jeg tror det var morsdreng, der tidligere mente, at der ikke var en særregel for dem.

    Lindemann, jeg ved ikke rigtig om dommeren, der bevilger din evt. gældssanering lige tænker på at et familiemedlem har købt din ejendom, men du kan da altid spørge ham, ikke? Hvad skulle det betyde, mener du? At dine chancer bliver forøget eller forringet?

    Undskyld, jeg ser lige at du har svaret på det. Undskyld!

    Men jeg håber, at du fortsætter dit liv med oprejst pande, da en konkurs er en alvorlig sag medmindre du er en form for konkursrytter og selv har planlagt, men er nok ikke tilfældet og hvis ja, så ville du jo nok ikke indrømme det.

    #216716
    peter holm larsenForfatter

    Er jo kun en fordel for långiver at din familie køber huset – idet det må betyde at din familie har budt en højere pris end alle andre på auktionen.

    Så alternativet for långiver er jo at långiver havde fået en lavere pris.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.