Omlægning af banklån til kreditforeningslån

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94987
    AnonymForfatter

    Min bank/kreditforening(Totalkredit) kan/vil ikke at lave mit boliglån om til kreditforeningslån!
    Jeg har i forvejen et KF.lån(Totalkredit)i den ejendom jeg bor i, og et KF.lån(Nykredit)i en arvet ejendom.
    Boliglånet(1.000.000) som ønskes lavet om til KF.lån er i en 3. ejendom, som også er arvet.
    Er det HELT umuligt at få et 3. KF.lån, eller er det bare en anden bank/kreditforening der skal til?

    #215994
    HalliHalloForfatter

    Hvad er begrundelsen, Mithus? Hvis du har arvet flere ejendomme, så kan jeg ikke forstå det.

    Du kan jo altid forhøre dig andre steder, men du kan jo ikke tvinge din egen bank og realkreditinstitut til det, så skyldes vel at de mener at ejendommen er så meget værd, som du mener.

    Har du klaget afgørelsen til nærmeste foresatte i banken eller har du i første omgang blot fået et løseligt mundligt svar på din henvendelse? Den slags skal man nemlig ikke altid tage for gode vare.

    #216004
    AnonymForfatter

    Banken ville jo gerne låne mig pengene til at købe den anden arving ud.
    Offentlig vurderet til 2.000.000, banklån på 1.000.000.
    Begrundelsen vedr. KF. afslag, som jeg godt nok har fået igennem min bankrådgiver, var at jeg ikke kan have 2 KF.lån hos dem?!
    Men hvis det nu var et sommerhus, eller der var mere end et lejemål i huset, så kunne man måske???
    Jeg har ikke gjort indsigelser til nogen forsatte, og har kun haft telefonisk kontakt til Nykredit, som er det KF.lån/selskab jeg har arvet med hus nr.2, og fået ca. samme svar fra dem. De kunne dog nok lave en erhvervsløsning, som så blev lidt dyrer. Men Nykredit og Totalkredit er jo nu samme forretning!
    KAN det 3. hus mon finansieres via kreditforening, eller er det ikke muligt/lovligt?
    Det kunne jo være lykken at slippe for den høje rente på banklånet.

    #216396
    peter holm larsenForfatter

    Der burde som udgangspunkt ikke være nogle problemer ved at have flere realkreditlån i flere ejendomme. Det har jeg selv og har aldrig givet anledning til bemærkninger eller forespørgsler.

    Så tror der ligger noget andet bag – eller spørg om du kan få en anden rådgiver og hør hans/hendes forklaring.

    Hvis du har behov for en leed til en kreditchef i nykredit kan jeg godt hjælpe med formidling – efterlad blot en kontakt e-mail – så skal det nok lykkes 🙂

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.