Kan man fortryde en kurssikring inden 14 dage????

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 22 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94969
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg har underskrevet en låneaftale og kurssikring med BRF. For 1 uge siden. Og overtagelsen af boligen ligger om 5 mdr.

    Jeg har hele tiden syntes at kursen var dårlige (96,40) fastrente 30 årlige 3 %.
    BRF havde aftalen klar og låst kursen så jeg følte at det gik for hurtigt og alligevel skrev jeg under.

    Kursen på min internettet stod til 98,5 den dag 29-7-2015. og jeg fik den til 96,40. Det undrede mig. Og hvorfor kurssikre en dårlig kurs.

    Jeg har ærget mig over den dårlige kurs så meget at jeg ikke rigtig kan nyde at jeg har købt bolig.

    Kan jeg ændre aftalen og hvad koster det evt?

    Er der 14. Dags fortrydelsesret ??

    #215678
    BangeeForfatter

    Nej aftalen er bindende desværre

    #215680
    morsdrengForfatter

    Prisen for en kurssikring beregnes som er tillæg til eller et fradrag i dagskursen på den pågældende obligation, alt efter om obligationerne skal købes eller sælges på den fremtidige dato og forskellen mellem den effektive obligations- og den alternative rente som banken kan få.

    Så når fastkursen som du har fået er lavere end dagskursen skyldes dette, at banken har solgt et tilsvarende antal obligationer fra egen beholdning og at den rente som banken får af den kontante salgsprovenu i den periode som fastkursaftalen løber, er lavere end renten af obligationerne. Når du til sin tid leverer obligationerne til den aftalte kurs, er bankens beholdning blevet genetableret. Men det har også forekommet, at fastkursen på obligationer til fremtidig levering er højere end dagskursen, men i så fald er det fordi banken i perioden kan få en højere rente af kontanterne end på obligationerne.

    I øvrigt er en aftale som udgangspunkt altid bindende.

    #215684
    testForfatter

    Spørgsmålet om “kan jeg ændre aftalen og hvad koster det"

    Må nok besvare med at du har indgået en bindende aftale. Der i er jeg ikke uenig med de to andre svar.

    Men jeg vil jeg så bare tilføje at, det er derfor op til den du har lavet aftalen med om de ville acceptere at aftalen ændres. Man kan naturligvis altid forsøge at aftale sig ud af en aftale.

    Typisk ville de forlange at de stiles som om aftalen blev overholdt. Altså fuldt kompenseret.

    Hvis det er et 30 årigt fast forrentet lån du vil ha er det nok en dårlig ide at betale for at komme ud af kursikringen.

    Som jeg tidligere har bemærket har jeg så aldrig ved låne omlægning eller køb valgt at kursikre, da jeg nettop synes at det at jeg skal betale den fulde pris for kursudsving gør det uforholdsmæssig dyrt. Men det kan man så også brænde fingrene på.

    Du har truffet det sikre med relativ dyre valg. Det må du jo så se om du kan få det godt med.

    #215686
    testForfatter

    ps ikke sikker på at en kursen på 96,4 på en 3% kan betegnes som dårlig i et historisk perspektiv. Det var et bolig lån vi andre kunne kunne drømme om da vi købte hus

    #215688
    AnonymForfatter

    Okay tak for jeres svar.

    Hvad ligger jeres/andres kurs på og rente? Jeg ved godt at det er meget forskelligt. Men grunden til at føler at det er en dårlige aftale skyldes at min ven købte bolig for 5 mdr siden til kurs 98,30 og 3% ..

    Så jeg bliver nysgerrig for at høre hvad andre har,så jeg måske kan blive lidt mere rolige og nyde at jeg har købt hus.

    #215690
    testForfatter

    ku sådan en graf her måske hjælpe på dit humør?

    http://www.realkreditforeningen.dk/Nyheder/Pages/nyt/2012/fastforrentede-laan-paa-det-laveste-niveau-i-60-aar.aspx

    hvad jeg betaler for mit prioritetslån i danske bank vil måske gøre dig ked af det, men der er jo også en meget stor sandsynlighed for at min rente stiger.

    #215692
    MichaelForfatter

    Et lån til kurs 96,4 er på ingen måde en katastrofe. Det er der slet ingen grund til at ligge søvnløs for.

    #215718
    HalliHalloForfatter

    Ania8000 skrev:

    “Jeg har ærget mig over den dårlige kurs så meget at jeg ikke rigtig kan nyde at jeg har købt bolig."

    Det er da meget trist at høre, men hjælper det så ikke lidt, når andre skriver, at salgspriserne er kraftigt stigende.

    Og husk: Tiden læger alle sår!

    #215726
    AnonymForfatter

    Jo det hjælper meget på humøret når jeg læser at det ikke er en SÅ dårlige kurs alligevel.. Det hjælper at høre at det ikke er en katastrofe aftale ;))

    #215734
    LeocatForfatter

    Du skal fordele de ‘tabte’ penge over 30 år. Til den tid tænker du nok ikke tilbage at du gav 50.000 mere når huset er flerdoblet i værdi. Nogen gange skal man tænke langsigtet.

    #215788
    AnonymForfatter

    Hvad koster det at annullere den her kurssikring ? Min bank har tilbudt mig at annullere kurssikringen og så kurssikre igen ( meget forvirrende ) hvis jeg ikke er tilfreds med min kursaftale..

    Jeg ved bare ikke hvor en go ide det er og hvad det koster…

    Kursen ligger vist meget bedre i dag og renten er jo nede på 2.5 % igen …..

    #215790
    peter holm larsenForfatter

    Hvis man skal anskue transaktionen helt teoretisk så er det også noget sludder at sammenligne hvad din ven fik kursen til for 5 mdr siden – for hans huspris var jo givet også anderledes.

    Teoretisk er det sådan alt andet lige – at stiger falder kurserne, dvs renten stiger – så falder huset i pris – så det opvejer hinanden.

    Dertil kommer så alm udbud og efterspørgsel som kan påvirke priserne i op og nedgående retning.

    #215794
    AnonymForfatter

    Ja min ven gav 4,6 mio for sin bolig, jeg har givet 2,1. Så der er stor forskel.

    Så min rente+kurs er ikke dårlige i dine øjne?

    Det skal lige siges at jeg først overtager “min" bolig til jan.2016. Og banken allerede låste kursen den 29.7. Jeg ville helst havde ventet og holde øje med kursen lidt før den skulle låses…

    #215798
    AnonymForfatter

    Er der nogen, der har erfaring med at købe bolig i malmø

    Hvis ja, hvad skal jeg “holde øje med" .. Kan se at det er de hurtige handles boligmarked

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 22 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.