Krav om at have alt samlet i en bank

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94965
    AnonymForfatter

    Min bedre halvdel og jeg står overfor at skulle skifte vores andelsbolig ud med en ejerbolig. I den forbindelse har vi været i vores egen bank for at snakke lån, og undersøger også andre muligheder.

    Egentlig synes jeg bedst om tanken om at have mit realkreditlån et sted, og min alm. bankforretning et andet sted (lønkonto, budget, opsparing, depot, børneopsparing etc)

    Men er det overhovedet muligt, eller sætter fx. Danske Bank/ RD som krav at man skal have det hele samlet hos dem?

    Hvis man ikke vil samle alt et sted, er det så bedst at kontakte realkreditinstituttet direkte, fremfor at gå gennem en bank?

    #215612
    MichaelForfatter

    Du kan sagtens have spredt dine engagementer. Det er der mange der har inkl. undertegnede.

    Med undtagelse af Totalkredit kan du fint kontakte de øvrige kreditforeninger direkte. Hvis du har behov for et banklån til de sidste 20% af boligkøbet kan det meget vel være, at banken sætter krav om at samle alle forretninger samme sted.

    Jeg har selv lån i Totalkredit, lønkonto og aktiedepot i én bank, opsparing i en anden og børneopsparinger i en helt tredje.

    #215614
    peter holm larsenForfatter

    Vi har også vores engagementer spredt mellem flere realkreditinstitutter og banker – de seneste år har vi dog samlet et på færre og færre – så det er muligt – hvad der er bedst er jo en vurderingssag.

    Nogle realkreditinstitutter håndteres lån i den tilknyttede bank – men er ikke ensbetydende men man derfor skal ende som kunde i banken.

    #215624
    testForfatter

    jeg har opgivet tanke om flere banker. Jeg en hvor jeg har alt. Det fungere fint besparelse jeg kunne få ved at lave det om er marginal sidste jeg kontrollerede det.

    #215648
    HalliHalloForfatter

    I nogen tilfælde kan det godt være en fordel at samle hele sit engagement et sted, men man skal selvfølgelig løbende holde øje med markedet.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.