2-lagsbelåning

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • kims2Forfatter
    Indlæg
  • #94920
    kims2Forfatter

    Jeg købte i efteråret 2014 et hus, og fik i den forbindelse et 2,5% fastforrentet lån med 10 års afdragsfrihed. Lånets størrelse er 1.317.000 (80% af boligens værdi).
    Jeg har dog siden gået og tænkt over, om jeg burde have valgt en løsning, hvor jeg afdrager på ihvertfald noget af gælden.

    Det jeg har tænkt på er, at have 0-60% som fastforrentet med afdragsfrihed, og 60-80% som variabelt med afdrag.
    Findes der nogen steder hvor man kan lege med beregninger på tolagsbelåning, så jeg er lidt forberedt inden jeg evt. tager i banken?

    Hvad ville i anbefale? Betaler i dag ca 3750 kr/md før skat, og der er luft i budgettet til at betale mere, men vil selvfølgelig helst forblive på uændret eller lavere ydelse.

    #214928
    AnonymForfatter

    To lags belåning er udgået. Kontakt din bank. De kan nemt regne på det du beder om.

    Men vær OBS påsæt lige nu er du sandsynligvis bedre stillet med det lån du har grundet en omlægning pt vil ende i højere rente for den del der bliver fast. Så omkostninger kan spise din besparelse.

    #214934
    kims2Forfatter

    Ja, skulle jo nok have gjort det for nogle måneder siden da renten var lavere.
    Tanken var nu mere om jeg for samme, eller lidt højere ydelse, kunne afdrage på en del af gælden.

    #214938
    AnonymForfatter

    Når renten stiger (engang) falder din gæld. Det er jo reelt en form for “afdrag". Når du syntes renten er steget tilpas overvej da en skrå konvertering evt til lån med afdrag. (Skrå=flex). Og følg så renten nedad hvis du er god til at ramme 🙂

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.