afdrag eller afdragsfrit

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 37 i alt)
  • Indlæg
  • #215500
    thsvForfatter

    Tvivler på at du finder en billigere belåning, der er delvist afdragsfrit og delvist med fast rente + mulighed for senere kursgevinst.

    Alene omlægningsomk. vil koste dig mange års rente…

    #215502
    thsvForfatter

    Hvad måtte I betale for at optage de 2 lån?

    #215504
    kodenForfatter

    3000 i kurtage ved obl. salg for det store. Ingen lånesagsgebyr.

    1500 kr. for det lille + lånesagsgebyr 2500 kr.

    det var til Nordea

    så kommer staten og + et kurstab på obligationer… men det er vel ikke det du vil høre 🙂

    #215506
    kodenForfatter

    de 2 lån har renter og bidrag på årlige 73000 kr. (2016).
    Hvad er det værd skattemæssigt sådan ca.?

    Kunne være sjovt at se hvad ens mdr. brutto ender med at blive netto.

    Brutto er jo 13.400 mdr.

    #215508
    thsvForfatter

    Ved 2 personer er rentefradraget op til 100K årligt 33,6% værd i gn.snit.
    Ved 1 person er de første 50K 33,6% værd, mens resten er 5% lavere i 2016.

    Rentefradraget er derfor maksimalt ca. 24.500 kr værd.

    http://www.skm.dk/skattetal/beregning/skatteberegning/skattevaerdi-af-fradrag-i-2015/

    #215512
    kodenForfatter

    ok tak…netto bliver så 11400 ca.

    Vi er 2

    #215530
    HalliHalloForfatter

    Koden skrev: “de 2 lån har renter og bidrag på årlige 73000 kr. (2016).
    Hvad er det værd skattemæssigt sådan ca.?"

    Er det et seriøst spørgsmål? Vidste du ikke svaret selv eller kunne selv finde det på skat eller lignende?

    Hvilke lån vælger du så eksakt og hvad sparer du ved ikke at vælge afdragsfrihed pr. måned?

    #215548
    kodenForfatter

    Nej jeg vidste ikke svaret selv og kunne sikkert have fundet ud af det ved at bruge lidt tid.
    Jeg havde måske en anelse.
    Men nu valgte jeg at spørge , da jeg fornemmer det var simpel viden for thsv, hvilket det ikke er for en som mig.

    Din sidste linje forstår jeg ikke…

    #215578
    thsvForfatter

    Igen kommer HH-trollen med det rene nonsens og stiller et spørgsmål, der er besvaret i tråden!

    For øvrigt fornuftig kombination af lånene, om end jeg ville have valgt 2% 15 år i stedet for og et lidt større variabelt forrentet lån, f.eks. 50-50.

    Bemærk at netto ikke fremkommer nogen steder i praksis, da I blot får ca. 1.000 kr mere udbetalt hver måned som følge af rentefradraget.

    #215584
    kodenForfatter

    Tak.. du skrev hvad jeg tænkte 🙂
    men pyt med det…

    ja jeg regner også med brutto ydelse og så får jeg netto pengene for i år på selvangivelse næste år.
    Næste år har jeg forskudsreg. renten.

    #215588
    HalliHalloForfatter

    Det er godt, at du har forskudsregistreret renterne på din selvangivelse for næste år.

    Men kan du ikke lige konkludere hvilke lån du har valgt til dit lånebehov på 3,5 mill. og hvad du sparer ved at vælge den billigste finansiering ud fra den hjælp, du har fået her, primært af den mand, du værdsætter til op over skyerne, nemlig “thsv".

    Jeg er sikker på at mange brugere godt kunne bruge sådan en lille afslutning på dit indlæg.

    Jeg er godt klar over at der kommer et tilsvarende spørgsmål om nogle få dage, men alligevel kunne jeg godt bruge svaret hurtigt, så jeg takker for din hjælp på forhånd.

    Så grunden til at samme spørgsmål bliver stillet igen og igen er vel, at mange ikke forstår svarene.

    #215610
    kodenForfatter

    det blev nu 3.2 mill.

    Men herunder er hvad jeg har skrevet da thsv spurgte.
    Er det ikke det du efterspørger?

    Jeg ved ikke hvad du mener med at hvad jeg har sparet..
    Efter thsv har svaret er jeg blevet enige med mig selv om at tage nedenstående som skrevet tidligere i tråden.
    Jeg valgte altså ikke at afdrage på den ene mill. men til gengæld på de 2.2 og på 20 år.

    Jeg værdsætter ikke thsv specielt 8kender ham jo ikke). men er taknemmelig for hans gode forståelige svar.

    Det er ikke personligt…men dine sætninger er svære at forstå meningen af…
    Det bliver sådan lidt volapyk agtigt 🙂

    ——————————————–

    2,2 mill. 2,5% 20 år med afdrag kurs 98.1 Bidrag 0,56

    1 mill. kort rente 0.09% uden afdrag 30 år. bidrag kan jeg ikke finde.
    Men rente/bidrag pr. mdr. 1603 kr.

    2.2 mill. kontant.

    kan det bruges..?

    #215652
    HalliHalloForfatter

    Nå, så du syntes at mine spørgsmål er volapyk, men så kan jeg måske spørge på en anden måde.

    Hvorfor har du valgt et afdragsfrit lån, når du har midlerne til at betale afdragene? Her er der vel et betydeligt tillæg i bidragsatsen på mellem 0,3 – 0,6%, ligesom kursen velsagtens også er lidt dårligere.

    Hvad koster sådan et millionlån dig mere end hvis du valgte et lån med afdrag?

    LolleTrollen alias “Thsv" vil naturligvis give dig ret i at det er uforståligt hvad jeg skriver.

    #215920
    HalliHalloForfatter

    Koden:

    Jeg venter stadig på svar, men det haster da ikke, bare giv dig god tid.

    #215924
    thsvForfatter

    HH, læs dog tråden, der er for længst svaret på dine spørgsmål!!!

    Og giver jo netop god mening med at splitte lånet, så lån med lav belåningsgrad under 40% er afdragsfri, men du roder jo tingene sammen evigt og altid!

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 37 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.