Fast rente vs variabel rente andelsboliglån

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94868
    AnonymForfatter

    Hej alle. Jeg har en andelsboliglån med 5,25 % variabel rente. Nu har jeg fået en maol fra min bank (Danske Bank) at de tilbyder fast rente og hvis jeg er interesseret så skal jeg bare kontakte dem. Den ekstra sikkerhed i form af fast lån koster 0,50% mere i rente ift med en variabel rente. Kan ikke gennemskue om det er noget der er godt eller skidt? Burde jeg skifte til fast rente eller bare beholde det jeg har?

    #214308
    MichaelForfatter

    Hvis det er dette produkt

    http://danskebank.dk/da-dk/Privat/News/Pages/laan-med-rentesikkerhed.aspx

    så er den faste rente ikke mere fast end den ændrer sig hvert 5. år. Rentetillægget kan også ændres så det måske er 1% oveni om 5 år.

    Om det er godt eller skidt afhænger helt af din økonomiske situation som vi ikke kender herinde og selvfølgelig lånets størrelse. Hvis du har behov for trygheden de næste 5 år så sig ja tak. Bemærk at renten er HELT fast i 5 år så hvis renten på det variable lån nedsættes så betaler du stadig 5,25% + 0,5% i 5 år.

    #214314
    thsvForfatter

    Tænkte det samme, der er nok tale om fast rente i 5 eller 10 år.

    Undersøg hvad det vil koste at komme udaf lånet efter 3 år, hvis renten i mellemtiden er faldet 1½%…

    #214330
    AnonymForfatter

    Ok så ved jeg hvad jeg skal vælge 🙂 Jeg bibeholder det jeg har dvs variabel rente. Jeg har en god økonomi og lånets størrelse er kun på 420.000 kr nu. Det er ikke ret meget. Tak for jeres hjælp.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.