Andelsboliglån eller kredit?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • PeleneForfatter
    Indlæg
  • #94836
    PeleneForfatter

    hej I kloge hoveder (endnu engang).
    Min rådgiver skriver sådan:

    Jeg afventer at høre nærmere fra dig, når du har besluttet om du ønsker et lån eller en kredit.
    Renten vil være 4,90% ved optagelse af lån.

    Såfremt du ønsker en kredit i stedet for lån vil der endvidere blive beregnet provision 0,50% af max.

    Hvad betyder den sidste sætning?
    Og hvad mener I om 4,90%??

    KH

    Og! endvidere: scenariet. Jeg skal bruge 100.000 på et år, er det bedst med et “hurtigt lån" uden alle omkostninger etc, et andelsbolig lån eller en kredit?
    forstår ikke junglen.

    #214014
    peter holm larsenForfatter

    Det betyder at får du en kredit på 100.000 kr men kun trække 10.000 kr på kreditten – skal du betale 0,5% af 100.000 kr + 4,9 % af 10.000 kr. Hvilket så vil give en rente på ca 10 % i alt af de 10.000 kr

    Svært at sige noget om renten på dit grundlag – uden noget videre.

    Generelt synes jeg dog man skal være meget varsom med at acceptere provision af maxbeløbet som privatkunde.

    Bør du forsøge at forhandle væk som betingelse .

    #214018
    thsvForfatter

    Provisionen bliver dyr ved sådant et lån, du skulle hellere vælge en bank, der ikke kræver provision af maksimum!
    Ved f.eks. et lån på 200.000 hvor du har hævet de 100.000 kr koster det 1.000 kr årligt eller svarende til en total rente på 5,9% uden provision. Endnu værre hvis du kun udnytter de 50.000 kr, så svarer det til 6,9% i rente.

    4,9% er vist meget almindeligt ved en andel, men det kan findes billigere.

    #214026
    testForfatter

    humm tror du er fejl på den der THSV, provisionen er på kreditten ikke på lånet. som Peter beskriver.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.