Et godt råd søges

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Mette (10)Forfatter
    Indlæg
  • #94830
    Mette (10)Forfatter

    Vi skal købe hus pr. 1. Juli. Huset koster 2.4 og vi kan lægge 1.2.

    Her kommer spm. Hvad vil du gøre

    Tage et obl. 2 1/2 procent kurs på dagen 99,37.

    Et kort rente 1/2 årlig tilpasning uden afdrag

    Et tilpasning f 5 uden afdrag.

    Har selv mulighed for at kunne spare op til en rente på ca. 2 %

    Går pt. MED med tanken om kort rente eller f5 selv sparer den normale afdrag på ca. 5000 kr. Mdl. Op og så når tid er til låneomlægning, så betale af gælden af det opsparede.

    Planen er at vi skal bo i huset 5-10 år, eller der skal bygges ud til den tid.

    Håber, at der nogle der er frisk på en kommentar

    #213952
    peter holm larsenForfatter

    Det er jo svært at sige – da det kræver man kan spå om fremtiden.

    Bidragssatsen mv er dog noget højere på lån med kort rente F2 eller kortere. Det forhold taler for at vælge F5 eller lang rente.

    Ville selv ALDRIG på nuværende tidspunkt anbefale F2 eller kortere.

    Iøvrigt er forskellen mellem renteudgiften mellem de 2 lån meget mindre end købs- og salgsomkostningerne ved en ejertiden på 5 år.

    #213958
    thsvForfatter

    1) 2½% lån til den kurs er et godt tilbud, kursen er faldet til 97,46 hos RD for et lånetilbud nu.

    2) Kort rente er rimeligt udskældt, men hvis du kan leve med konsekvenserne så vælg dette lån, men overvej i så fald også Jyske F1.

    3) F5 uden afdrag er bestemt en mulighed, hold lige øje med adm.bidraget, som er noget højere end for lån med afdrag, om end tillægget ved 50% belåning er mindre end over 60%.

    Kan ikke forstå at PHL begynder at ævle om F2, når der spørges om Kort Rente lån.
    Ville personligt være betænkelig ved at låse renten i hele 5 år og foretrækker klart F3 med de bidragsstrukturer og kursskæringer der tilbydes for tiden.
    Det er også ævl, når der skrives at Kort Rente lån har højere adm.bidrag end F5-lån, de har præcis samme adm.bidrag, check f.eks. Nordeas satser, begge ligger på 0,80% ved 80% belåning.

    #214066
    peter holm larsenForfatter

    Lægger da gerne et link ind der viser bidragssatser på de forskellige lån – hvor bidragssatsen på korte lån er den absolut højeste.

    Altid godt med dokumentation.

    http://www.nordea.dk/sitemod/upload/root/content/nordea_dk/privat/bolig/nordeakredit/NKbidragssatser_jan15.pdf

    Jeg skrev at lån med F2 og kortere dvs Korte lån har de højeste omkostninger herunder inkl. Kursskæring. – det var derfor jeg bragte det frem fordi der blev spurgt til korte lån – blot så enkelt.

    #214068
    Mette (10)Forfatter

    hej

    jeg takker for jeres kommentarer, det har været givtigt.

    samt at det har sat nye tanker i gang i forhold til, hvilket lån vi vil optag.

    det bliver ikke et fastforentet, så vi bevæger os ud i de fleksible dog med afdrag, så er bidragene også mindre

    #214226
    peter holm larsenForfatter

    Lyder rigtigt fornuftigt 🙂

    #214228
    HalliHalloForfatter

    Kære Mette

    Det er godt med et flekslån, selvom jeg nok ville vælge et fastforrentet lån med afdrag, men sådan er vi jo forskellige.

    Jeg syntes i øvrigt det er flot at I kan “lægge" 1,2 mill. ud af 2.4……

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.