låneforsikring

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94801
    AnonymForfatter

    Jeg har et boliglån/pantebre på 140000 i Nordea. Restgæld er nu 61000,-. Der er tilknyttet en låneforsikring som jeg hvert kvartal betaler 1600 for. Kan den opsiges, da jeg synes det er mange penge at betale

    #213558
    MichaelForfatter

    Kig i dine lånebetingelser som du har underskrevet. Det har temmelig sikkert været et krav fra banken for overhovedet at yde dig lånet så mit bud er at det ikke kan fravælges.

    #213566
    AnonymForfatter

    Jeps. Kigger lige papirerne igennem. Men er de 2 ting ikke “adskilt" fra hinanden. Synes at have læst et sted, at låneforsikringer bliver oprettet af forsikringsselskaber “uden tilknytning" til banken.
    Og sikkerhed for lånet ligger vel i pantebrevet.

    #213568
    MichaelForfatter

    Jo, forsikringen er adskilt fra banken, men det er sådan set underordnet. Hvis lånet er stiftet med forsikringen som krav så kan banken opsige lånet til indfrielse hvis du opsiger forsikringen.

    Sikkerheden for lånet ligger i pantet ja, men hvis lånet dækker de yderste 0-5% af ejendomsværdien så er risikoen selvsagt højere i forhold til et realkreditlån der ligger indenfor 80%.

    Din bedste mulighed er at forhøre dig hos banken om de vil gå med på at du opsiger forsikringen. Alternativt kan du gå til en anden bank for et bedre tilbud, men restgælden er trods alt meget begrænset så i dine sko ville jeg klemme ballerne sammen og få lånet ud af verden meget hurtigt.

    #213570
    HalliHalloForfatter

    Fiffidong, det havde jo været smartest, hvis du enten havde kikket i forsikringens vilkår eller blot ringet til banken, før du oprettede dit indlæg. Hvad mener du om det?

    Det som nogen banker ofte kræver er jo blot en almindelig ophørende livsforsikring, som dækker i dødstilfælde.

    Du skal helle ikke bilde mig ind at den koster 6.400 kr. om året ved et lån på 140.000 kr.

    Forsikringen er jo nok oprettet i bankens eget forsikringsselskab, så de har lidt hånd i hanke med sagen.

    #213604
    HalliHalloForfatter

    Fifidong, er der noget nyt i din sag?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.