Boliglån eller leje

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94788
    AnonymForfatter

    Hej

    Min bedre halvdel og jeg står i øjeblikket og overvejer købe eller leje. Økonomien ser således ud, at jeg selv kommer til at være på SU de næste tre år og anden part kommer til at være lønmodtager, ganske vist som ufaglært. Vi kigger lidt rundt og snakker frem og tilbage om fordele og ulemper ved det ene og andet. Boligen skal ikke være noget fancy eller dyrt, gerne noget vi selv kan gøre til vores eget på sigt og kigger derfor i prisklassen omkring en halv million lidt udenfor de større byer såsom Aalborg, Århus eller Odense. Vi har har naturligvis til udbetalingen og også en økonomisk buffer ved siden af. Hvordan ser mulighederne ud for at kunne låne de resterende 450.000?

    Mine egne fremtidsudsigter ligger i IT verdenen med en kandidat i dette, derfor er der udsigt til en okay løn og forholdsvis gode jobmuligheder. Er det noget banken og realkreditinstitutterne eventuelt tager højde for?

    På forhånd tak

    Mvh

    #214484
    peter holm larsenForfatter

    Tror det pt ser sort ud.

    Tror I må vente til I har job til at købe.

    #214486
    testForfatter

    Når de røde vinder valget og skal tækkes alle koministerne i utopipartierne Enhedslisten og længselspartiet bliver der for dyrt at ha Ejdommen, vælg en lejlighed

    #214494
    thsvForfatter

    Ved en boligpris på blot 500K er mulighederne altså anderledes end ved 1½-2 mio. som vi ser i København og Århus!

    Der er dog næppe penge til et hus med store driftsudgifter, men et rækkehus eller en ejerlejlighed, der er billig i drift kan der sagtens blive råd til.

    Sønnen havde ingen problemer med at blive godkendt til køb for 600K på SU og fritidsjob, dog med større opsparing, men stadig 60% belåning. Sådan en bolig koster næsten ingenting i fællesudgifter og ejd.skatter og RK-lånet koster altså kun omkring 1.600 kr netto om måneden for 3% med afdrag på 400K. Den samlede nettoydelse er under hvad en tilsvarende ejerbolig koster, hvis en sådan kan findes.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.