Differencerenter – opgives de automatisk til SKAT?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94765
    AnonymForfatter

    Hej,

    Ved I om differencerenter automatisk opgives til SKAT? Jeg kan ikke få et konkret svar fra min bank og synes det er der lidt svært at se, hvad der er “almindelige" renter og differencerenter. I en artikel mener jeg at have læst, at det ikke opgives automatisk, men jeg synes det er lidt svært at finde et konkret svar på.

    #213148
    MichaelForfatter

    Det indlysende svar er: Check din årsopgørelse. Det råd gælder hvert eneste år uanset økonomiske forhold. Eksempelvis var mit kørselsfradrag fuldstændigt forsvundet i år grundet virksomhedsoverdragelse så jeg måtte ind manuelt og angive det.

    #213150
    AnonymForfatter

    Hej Michael,

    Jeg har selvfølgelig tjekket min årsopgørelsen, men problemet er, at jeg ikke kan se, hvad der er almindelige realkreditrenter i rubrik 41 og hvad der er evt. er differencerenter. Jeg kan blot se to renteudgifter (en for det gamle lån og en for det nye lån).

    #213152
    MichaelForfatter

    Prøv at regne sammen hvad du har betalt i renter+bidrag i 2014 og check op mod det tal der er indberettet. Tallene kan du formentlig finde i din netbank under de respektive terminsydelser. Og også din BS-oversigt.

    #213154
    BertelsenForfatter

    Differencerenter i forbindelse omkonvertering/indfrielse af realkreditlån opgiver dit realkreditselskab automatisk til SKAT.
    Beløb fremgår af din afregningsnota.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.