Det er svært ikke at lade sig rive med til omlægning men skal – skal ikke ?

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94725
    AnonymForfatter

    Hej med jer.
    Jeg har svært ved at oversku hvad der er klogest – omlægge lån eller lade det være som det er. BFR ringede for et års tid siden og da kunne det ikke betale sig for os men der er jo også sket meget siden. Lige til info så er der ikke tanker i at vi ville låne til noget ved samme lejlighed.
    Det lån vi har er på Låne restgæld på 525.000 kr og med restløbetid på 21.50 år. Lånet er et Garantirente 5.00 % `s lån med en rente nu på 1.30 %.
    Lånet er sådan at renten aldrig kommer over de 5 % og det er sådan i alle samlede 30 år.
    Vi har haft god glæde af det i alle årene og har aldrig haft renten på 5 %. Hurtigt efter vi fik lånet dengang fald renten og det har været herligt.
    Jeg tænker alligevel lidt over at det ville være træls når renten stiger og vores stiger med – ikke for at det være katastrofalt men bare lidt ærgeligt.
    Hovedstol var 659.000 kr.
    Der er ikke andre lån hverken i BRF eller i andre banker så det er en lille gæld. I de sidste flere terminer har der skulle betales omkring 8000 kr og det passer os fint, så hvad er jeres råd ? Jeg ved jo også at det koster at lægge lånet om men desværre er der ingen der kan sige noget om hvornår renten stiger igen. Nu kan den jo efterhånden ikke komme længere ned og så er der kun en vej og det er op.

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.