2 eller 2,5 procent?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94691
    AnonymForfatter

    Hejsa

    Jeg står i den situation, at jeg er ved at omlægge lån. Jeg har allerede indhentet et lånetilbud på et 2,5% uden kurssikring, men er i tvivl om jeg skal indhente et nyt på et 2%.
    Fordelen ved 2,5% er naturligvis at jeg kan drage fordel af den gode kurs (>102) og score en skattefri gevinst.

    Mit lån er på 2.100.000.

    Hvad ville du gøre? Ville du få den lidt lavere rente eller score den skattefri gevinst?

    #212400
    HalliHalloForfatter

    Hvad anbefaler dit realkreditinstitut henholdsvis din bank dig?

    For du har da spurgt dem før du stiller samme spørgsmål, som nok er stillet herinde 100 gange siden man åbnede for 2%-lån?

    Man kan ikke hjemtage lån, hvis kursen er over 100, bare til orientering, hvis det er det du tror.

    #212414
    thsvForfatter

    Når kursen er over 99 på 2% lånet som nu, ville jeg gå efter dette lån istedet for, det er klart billigst på langt sigt.

    Trollen må gerne linke til de 100 tråde, han mener, der besvarer dette! – Kan ikke gøres, da han er fuld af løgn!

    #212416
    MichaelForfatter

    Og når man har et lånetilbud fra kreditforeningen så er det bindende uanset kursen >100 på nuværende tidspunkt.

    Som altid: Ignorér HalloHalli

    #212430
    thsvForfatter

    Enig med Michael, selvfølgelig kan du optage lån i 2½% til over kurs 100, når du har et lånetilbud, kursen er blot ikke god nok i forhold til 2% lånet.

    Og til andre debattører, spild ikke tid på HH, der ikke aner noget om det, han skriver om!

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.