Finansiering af hus trods gæld

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Carsten Hansen (2)Forfatter
    Indlæg
  • #94683
    Carsten Hansen (2)Forfatter

    Vi står i følgende situation:
    Vi er et par uden børn med en indkomst på 822.000,- om året.
    Jeg har solgt min lejlighed med et underskud på 250.000,-, hvilket nu er et forbrugslån på 12,3% uden sikkerhed for banken.
    Dog har vi fundet et hus som vi godt kunne tænke os, det vil står os i 2.000.000,- inkl. renovering af diverse.

    Derfor har vi været i dialog med vores bank og fået lagt et budget på hvordan vores økonomi vil se ud hvis vi boede i huset. Her er benzin, vedlighold af biler og hus, tlf, tv og afdrag på gæld fra lejligheds salg mm. medregnet.
    Vi ender med at have ca. 15.000,- som rådighedsbeløb hver måned når alt er betalt.
    I dag lever vi for ca. 8.000 om måneden (mad og “lommepenge") så der er luft i økonomien.

    Vores bank vil dog godkende os til et huskøb, da de synes det er en for stor risiko.
    Jeg ved at et forbrugslån uden sikkerhed vægter meget, men ikke præcist hvor meget.

    Er det vores bank det er overforsigtige, og skal vi ud og hører nogle andre banker?
    Eller har de fuldstændig ret, at gælden skal være mindre før nogen gider os?

    #212310
    HalliHalloForfatter

    Det kan godt være at jeres bnak er lidt for forsigtige, så forhør jer dog andre steder, da der altid er forskelle i
    bankerne skøn.

    Det vil altid være bedst at være gældfri, når man køber et hus, det allerbedste er at have sparet 20% op, så
    man udgår de dyre banklån.

    Få evt. udstedt et boligbevis, så ved I hvad I kan købe for p.t., hvis overhovedet muligt.

    Lønnen ser nogenlunde ud, så det må da være muligt at få nedbragt den relative lille gæld hurtigst muligt.

    Alternativt er at I måske kan låne af forældrene, bare et forslag…

    Held og lykke!

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.