Nyt lån – hvilke muligheder har jeg i forhold til valg af kreditforening

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94680
    AnonymForfatter

    Vi skal omlægge vores lån senest 31. oktober 2015, det udløber til 31/12-15.

    Vi har totalkredit som realkreditinstitut – men har ikke længere diba bank, som vores bank-forbindelse, da vi har skiftet til jyske bank.

    Da jyske bank ikke har samarbejde med totalkredit – skal jeg stadig henvende mig hos diba vedr. mit kreditforeningslån ifølge oplysninger fra Totalkredit’s kundeservice – det synes jeg simpelthen er mærkeligt, jeg har netop valgt at skrifte bank pga. rådgivningen, og ønsker på ingen måde rådgivning om mit kreditforeningslån fra den bank jeg er skiftet fra.

    Hvilke muligheder har jeg ?

    Kan jeg frit kontakte en valgfri kreditforening og spørge om tilbud ?

    Eller har I andre gode forslag ?

    #212270
    thsvForfatter

    Hvilket lån har I, siden det udløber?
    Og hvor stort er det?
    Jeres samlede gæld og boligens realistiske værdi idag?

    Jyske tilbyder jo glimrende alternativer til flekslån og med gratis omlægning resten af 2015.

    Dog kan deres fastforrentede lån ikke anbefales.
    Desværre arbejder Jyske sammen med BRF som har dårligere kurser end de 3 andre.

    #212274
    AnonymForfatter

    thsv,

    Bare af interesse, hvad er ulemperne ved Jyskes fastforrentede lån?
    Har selv pt. et Jyske F1 og ikke fordi jeg vil skifte til fastforrentet, men rentespændet indsnævres.

    #212298
    HalliHalloForfatter

    Jyske Bank er en rigtig bank, som nok skal hjælpe dig med et godt andet lån til en rimelig pris.

    Jeg har ikke hørt om nogen ulemper ved Jyskes lån, men kan da være at jeg har overset dem.

    #212314
    thsvForfatter

    Banklån er gode kontantlån, så fint som alternativ til flekslån.
    Derimod er situationen mere speget, når det gælder fastforrentede lån, hvor en del af gamet jo netop er muligheden for en kursgevinst. I 2008 var kursgevinster på op til små 20 point mulig på 4% obligationer, optaget i 2005.
    Foretrækker klart et rigtigt obl.lån, der er baseret på fysiske obligationer og ikke den kunstige konstruktion som JBs produkt er.

    Har for øvrigt selv dårlige erfaringer med banklån istedet for RK-lån.
    Var oprindeligt kunde i Skandiabanken, der tilbød prioritetslån til NIB-rente + 0,65% med tydelige reklamer:
    Billigere end realkreditlån (underforstået F1-lån).
    Det gik også fint i nogle år, men så købte Eik bank og hævede gradvist over 2 år tillægget til 2,6%, inden banken krakkede.
    Nu var lånet jo pludselig blevet dyrere end F1-lånet, samtidigt med den rent variable rente, der kostede dyrt i forhold til fastlåsning 1 år ad gangen i perioden 2006-8. Tillægget blev hævet fra sommeren 2008 og ret hurtigt derefter.

    #212316
    AnonymForfatter

    @thsv

    Så du mener ikke at der vil være samme mulighed for kursgevinst ved jyske fast kontra normal realkredit fast?
    Lad os antage at man har et 2% jyske fast og 2% fast ved Totalkredit. Hvis renten stiger med 1% hvad er din forventning så til kursen for de to 2% lån?

    #212318
    thsvForfatter

    Pas, jeg kan ikke gennemskue Jyskes struktur.

    Hvis det sker indenfor 5 år for 2% 30 år tror jeg på en kursgevinst på 7 point for et realkreditlån.

    #212334
    AnonymForfatter

    Ok tak for informationen

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.