Spørgsmål angående kurs på realkreditlån

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94598
    AnonymForfatter

    Hej

    Først og fremmest vil jeg beklage, hvis mit spørgsmål bærer præg af, at jeg ikke har fuldstændig styr på terminologien.

    Jeg skal i slutningen af denne uge optage et 2.5% realkreditlån med afdragsfrihed igennem Nordea Kredit til køb af lejlighed ved udgangen af denne måned.

    Min udfordring er, at kursen netop nu ligger på 99.2, hvorfor jeg mener, at der er risiko for, at den rammer 100 mellem mit møde med banken denne uge og udgangen af måneden. Hvad sker der, hvis dette bliver tilfældet? Burde jeg kurssikre lånet eller er der en eller anden form for mekanisme, der “beskytter" mig som kunde, hvis lånet rammer kurs 100?

    Med venlig hilsen

    Alexander

    #211522
    pppedeForfatter

    Hej Alexander,

    Du kan få lånet, hvis du har fået et lånetilbud. Har du en kvik rådgiver, så har han lavet dette til dig. Men frygt nu ikke – obl 2,5% m. afdragsfrihed lever stadig og afdragsfriheden behøves ikke udnyttet.

    #211536
    HammerenForfatter

    ik kurssikre

    Men snak med din bankmand om hvad der sker mt. at den flyver over 100.
    Jeg mener/tror ikke at det gør noget, hvis du har fået en tilbudskurs under 100 – så er du sikret lånet.
    Hvis den flyver over hundrede- vil du tjene lidt.
    Bevæger den sig godt nedad – taber du lidt ift. tilbuddet (så burde du have kurssikret.)
    Den gennemsnitlige person taber penge på kurssikringen…..

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.