Overtagelse af huslån

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94586
    AnonymForfatter

    Hej
    Spørgsmål vedr. overtagelse af huslån efter min afdøde Far.
    Jeg er blevet godkendt af banken til at overtage huslån på ca. 1.2 millioner i min Fars ejendom, og har modtaget papirerne fra banken plus Skifteretsattest og fuldmagt fra min bror (han er enig i at jeg overtager huset).
    Skifteretten har foretaget et forenklet privat skifte og der er ikke nogen boafgift – min Fars kontantbeholdning er kun på ca. 5000 resten af boet er friværdien i ejendommen.
    Eter opslag i Statstidende er der kommet en række fordringer til boet efter min Far fra den lokale kommune vedr. ophold på aflastningshjem og plejehjem or tre måneder inden han afgik ved døden. Kommunen sige de har taget fordringen ud pga privat skifte, og min far fik kun minimum begravelse hjælp fra kommunen pga ca. kr 275000 i ‘formue )og som sagt formuen var væsentligt friværdien i ejendommen).
    Hvad sker der egentlig mht boets ‘formue’ når jeg overtager huslånet – bliver boets værdi reduceret når ejendommen ikke længere er ejet af min Far ,en af mig?? Hvis ejendommen ikke længere er del af boet efter min Far kan jeg ansøge om yderligere begravelseshjælp? og liegeledes meddele den lokale kommune om at der ike er midler i boet til at betale deres fordringer – da de få kontant midler (kr 5000) der er til rådighed jo skal gå til at betale begravelsen (ca 20000 kr).
    Kan jeg overtage huslånet nu – Statstidende skal advicere indtil 9 februar 2015 – eller skal jeg vente indtil denne periode er afsluttet?

    Ser frem ti lfeedback mvh

    #211346
    HammerenForfatter

    Har du forestillet dig at vi andre skal betale for din fars begravelse samt 3 mdr på aflastningshjem.
    Ligemeget hvordan du vender og drejer tingene så er det din far der skal betale. Da han er afgået ved døden, skal boet betale.
    Synes du det er rimeligt vi andre betaler eller tror du der findes pengetræer.

    Må jeg iøvrigt kondolere.

    #211352
    AnonymForfatter

    Tak for din meddelse..

    Nu har min Far jo betalt skat igennem mange år til Staten og dermed understøttet andre i samfundet over 70 år, så lidt har han vel ret til – selv efter hans død…

    Men tak for dit indspark…

    og kondolencen…

    #211360
    AnonymForfatter

    Efter at have talt med bo-behandlings afdelingen i min Fars bank er status at jeg ikke pt kan overtage huslånet (jeg bor på ejendommen) da det vil gøre boet insolvent (der er kun kr 5.000 på hans bank konti).

    Hvis jeg overtager huslånet har jeg som bobestyrer i et forenklet privat skifte medvirket til at gøre boet efter min Far insolvent og ikke i stand til at betale de fordringer der er foretaget mod boet.

    Personligt har jeg ikke midler til at betale disse fordringer som pt er over kr 40000.

    Jeg står derfor sandsynligvis for at blive hjemløs før eller siden – surt at alt hvad jeg arver er ‘ingenting’ eller ‘gæld’.

    #211412
    thsvForfatter

    Du må sælge huset så friværdien bliver til kontanter, eller alternativt spørge om din bank vil låne dig til boets omk., da ejendommen ellers ender på tvangsauktion, og så bliver der næppe nogen arv til dig.

    #211422
    HalliHalloForfatter

    Ja, GreatDane2015, det er dæleme surt, hvis du bliver hjemløs, men prøv dog at tale med din bank om ikke det er muligt at skaffe midler, så du kan blive boende. Som bobestyrer har du jo også lidt at skulle have sagt.

    Jeg håber, og krydser fingre for at det lykkes for dig og godt nytår.

    #211425
    HalliHalloForfatter
    #211426
    HalliHalloForfatter
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.