Bankens vurdering af nybyggeri

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94572
    AnonymForfatter

    Hej.

    Vi er nu kommet dertil hvor vores nybyggeri projekt skal vurderes af banken. De siger at deres vurderingsmand ser på salgspriserne i området, men dog på renoverede huse idet der ikke er tale om et nybyggerkvarter.

    Salgspriserne i området for huse far 1960’erne på 145-160kvm ligger på 2.900.00-3.400.000 uden der er tale om renovering de sidste 10 år.

    Vurderingen af vores 160kvm parcelhus anno 2015 er sat til 3.250.000. Er det en god vurdering, og kan vi argumentere for en højere vurdering? Vi tænker naturligvis at det er end at få så meget så muligt ind i realkreditlånet.

    Mvh Clara

    #211162
    HammerenForfatter

    Er det flot, så synes jeg det lyder som en ok pris!
    Knuz

    #211168
    MichaelForfatter

    Temmelig umuligt at svare på når ingen her har noget indblik i den konkrete beliggenhed

    #211170
    ToftenForfatter

    Jeg forstå ikke usikkerheden i vurderingen…….kreditforeningen/banken har vel givet Jer et forløbigt tilsagn ved lånegodkendelsen ???? Er med på, at ved besigtigelse kan det korrigeres +/- lidt.

    Har gode erfaringer med, at være “tilstede" ved vurderingen, så har man har mulighed for dialog og komme med sine dokumentere argumenterer, som f.eks. salgspriser (kvm. priser) i området og generel snak om kvaliteterne i netop Jeres nybyggeri. Selvom vurderingsmanden ofte er “tavs" og du ingen svar får, så tror jeg stadig på, at det kan gavne en sag, når vurderingen foretages hjemme ved skrivebordet.

    Alternativt kunne I jo få flere kreditforeninger ud og vurdere sagen, det er jo tilladt, når I jagter den højeste vurdering…………

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.