Andelsboliglån over 80%

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Anders Jensen (1) (2)Forfatter
    Indlæg
  • #94533
    Anders Jensen (1) (2)Forfatter

    -Hej alle sammen.
    Jeg skal til at have Sydbank som bank og min andelsbolig er blevet finansieret til en rente på 3,75% da mit lån lige ligger under 80% hvilket jo er godt.
    Jeg vil gerne lave min lejlighed i stand for ca. 20.000kr. og derfor ønsker jeg et lån til dette.
    Jeg vil gerne vide hvilke muligheder jeg har og hvad der er billigst. Jeg havde planlagt at få de 20.000kr. oveni andelsboliglånets hovedstol så det var et lån i stedet for 2, og forhåbentlig til samme rente men da det så overstiger 80% kan jeg ikke det.
    Jeg har ikke fået snakket yderligere med dem ang. lån på 20.000kr.

    -Hvis jeg om ca. 1 års tid gerne vil studerer og kommer ind på mit studie som varer 1,5år hvad er så smartest at supplerer min indtægt med hvis jeg også gør brug af su-lånet. der ville ca. skulle 36.000kr til udover su lånet som jeg skulle låne men hvad er billigst og bedst?.

    #210698
    thsvForfatter

    Få en kassekredit på de 20.000 kr, det bør banken give gebyrfrit.
    Ellers bliv kunde i Coop Bank, de giver dig en sådan kassekredit uden de store spørgsmål, blot du har fast arbejde (kan ses via din årsopgørelse). Du kan godt have din Nemkonto og lønindgang i Sydbank og Coop bank som sekundær bank.
    At renten er omkring 10% på denne betyder ikke ret meget, da der jo hver måned går løn ind på kontoen, så den er i omkring nul og gradvist stiger til negativ saldo på 10-15.000 kr i løbet af måneden. I gennemsnit står der vel minus 10.000 kr på kontoen og kun 1.000 kr i renteudgift årligt.

    #210706
    Anders Jensen (1) (2)Forfatter

    Okay.
    I tilfælde af jeg bliver studerende, hvad ville i så anbefale af lån til de ca. 36.000kr. ?

    #210708
    MichaelForfatter

    Et fritidsjob var måske en indlysende løsning så du helt undgår at låne?

    #210710
    Anders Jensen (1) (2)Forfatter

    Fritidsjob er ikke en mulighed. Derfor spørger jeg igen Hvad ville i anbefale af lån ?

    #210712
    MichaelForfatter

    Ja, så er der jo kun to muligheder tilbage: Forbrugslån eller en kassekredit. Kassekreditten er billigst fordi du kun betaler renter af det beløb du har hævet, men det kræver selvdisciplin ikke at bruge mere end budgetteret hver måned.

    #210718
    thsvForfatter

    Dovendigt!

    Prøv at høre Sudbank om de ikke vil acceptere at dit andelslån er afdragsfrit, så du kan spare sammen inden studiet og tære på opsparingen i studietiden.

    #210720
    Anders Jensen (1) (2)Forfatter

    Det er vel det der hedder andelsbolig kredit hvor jeg ikke betaler af på lånet og renter?.

    #210726
    HalliHalloForfatter

    Nej, det behøver ikke vær en andelsboligkredit, men kan også bevilges – uden problemer – på dit nærende lån.

    Har du allerede haft en drøftelse med banken om dine muligheder?

    Du kan evt. også leje et værelse ud i din bolig, når dine studier starter eller måske dine forælde kan bidrage med lidt kapital evt. som lån.

    Var bare et par muligheder, men der er sikkert flere andre.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.