Omlægning – for dummies

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • fidellForfatter
    Indlæg
  • #94524
    fidellForfatter

    Jeg har spurgt herinde før og fået rigtig gode svar, så nu vil jeg lige høre jeres mening igen:
    Vi har
    850.000 – 4% fast med afdrag
    1 mio – F1 uden afdrag.
    250.000 – 5,5% boligkredit
    (i den prioritet)

    vurdering 4,5 mio

    Er inde i en periode hvor vi gerne vil have så lave udgifter som muligt.

    De to banker vi har talt med foreslår begge en omlægning til et samlet afdragsfrit F3 på 2,1 mio – og det synes jeg lyder rigtig fint. I papirerne kan jeg se at bidraget er stort set ens imellem de to banker. Derudover er der stiftelses-omkostninger på lige under 40.000 til at etablere det nye lån.

    Lyder det som en fornuftig løsning.

    Hvad med at holde fast i F1’eren og så samle de to andre i et F3 på 1,1 mio? Ville det ikke betyde væsentlig mindre stiftelses-omkostninger?
    Og i øvrigt være ligeså fornuftigt som det samlede F3?

    på forhånd tak for indspark.

    #210474
    HalliHalloForfatter

    Hvis du sidst fik så gode svar, hvorfor så lige spørge om det samme igen?

    Nå ja, det vedkommer selvfølgelig ikke mig, men kunne da være nok så interessant at vide.

    Hvis jeg havde spørgsmål ved omlægninger og valg af lån, så ville jeg da nemlig blot spørge i min bank eller kreditforening, idet de jo netop er ansat til at hjælpe en med at få det bedste lån ud fra ens økonomi og ønsker.

    Når man spørger generelt herinde, så kender dem der svarer jo ikke økonomien til bunds, så svaret kan jo være direkte vildledende, men det ved jo nok godt selv.

    #210480
    fidellForfatter

    Jeg har selvfølgelig rådført mig med banken og en konkurrerende bank før jeg spørger herinde. Jeg har personligt meget lidt tiltro til bank-rådgivernes råd. Og har personligt erfaret hvor forfærdelig dumt det kan være at gøre som de anbefaler…

    Derfor har jeg gjort det til en god vane at beskrive mine forslag og få lidt feedback herinde på mybanker…

    #210492
    HalliHalloForfatter

    Fidell:

    Hvad begrunder dine rådgivere så deres “forkerte" forslag med, når du kommer og siger at deres løsninger ikke er optimale for dig, og refererer til “Mybankers ekspertpanel"?

    #210542
    fidellForfatter

    Jeg siger ikke at mine nuværende rådgivere kommer med forkerte forslag. Jeg skriver faktisk at jeg synes mine bank-rådgiveres forslag lyder rigtig fine…

    Den ultrakorte version af hvorfor jeg ikke stoler på bankrådgivernes råd går tilbage til Roskilde Bank. Et krak som vi kom ud af uden skind på næsen… fordi vi var alt alt for godtroende i forhold til vores bankrådgiver.

    Det jeg forsømte at gøre da jeg var kunde i Roskilde Bank var at høre andres mening. Her på mybanker får man som regel nogle andre perspektiver på de løsninger som bankerne stiller op – og det sætter jeg stor pris på.

    Så hvis nu vi vender tilbage til spørgsmålet…
    Hvad er jeres holdning til en omlægning til et samlet afdragsfrit F3 på 2,1 mio? Hvis fokus er at holde udgifterne relativt langt nede…

    #210554
    testForfatter

    Lav et lån, vælge mellem fastforentet med afdrag og f1 med afdrag

    #210556
    HammerenForfatter

    Tror du skal starte med at tage ansvar for dine egne beslutninger . Det var jo fx ikke din bankrådgiver der alene udløste finanskrisen.
    Tror du skal vælge 3procent uden afdrag

    #210560
    fidellForfatter

    Tak for opsangen…
    Jeg forstår ikke helt den der med at tage ansvar for mine egne beslutninger. Er det ikke netop det jeg gør ved at forsøge at få andres input til vores situation og træffe den rigtige beslutning…

    #210566
    HammerenForfatter

    jeg bliver altså lidt bedrøvet når du skriver at I var for godtroende overfor en bankrådgiver.
    Han er rådgiver og I tager beslutningerne….

    Dvs. at det ikke var bankrådgiverens skyld at I tabte penge – men jeres eget valg og handling.

    Derfor anbefaler jeg dig at tage en fastrente. Tænk hvis du valgte f3, og renten pludselig løb fra dig — hvis skyld ville det så være….

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.