Fastforrentet 2,5% med eller uden afdrag?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94499
    AnonymForfatter

    Hej alle,

    Jeg har et 4% 30 årigt fastforrentet lån hos Totalkredit med en restgæld på 1.360.000 og en restløbetid på 26 år.

    I og med, at kursen på et 2,5% fastforrentet lån nærmer sig 98 så overvejer jeg, at omlægge mit lån til trods for, at det koster ca. 50.000 kr.

    Foruden lånet hos Totalkredit, så har jeg også et PI lån his Jyske Bank på ca. 355.000 kr. hvor renten lyder på 3.95%. Derfor tænker jeg måske at vælge et fastforrentet 2,5% lån uden afdrag de første 10 år, så jeg kan få betalt mit PI lån. Men kursen på dette lån ligger på omkring 96,2, hvorfor omlægningsomkostningerne er noget højere.

    Hvad bør jeg vælge? Håber i kan hjælpe mig.

    Vh, Jens

    #210100
    thsvForfatter

    Billigere med begge lån med afdrag, dels grundet den bedre kurs og dels grundet et lavere adm.bidrag på RK-lån med afdrag.

    #210300
    svvForfatter

    Hej jla8660
    Jeg er journalist på Ekstra Bladet og sidder netop (weekend-vagt) og skriver på en artikel om, hvor meget man kan spare ved at konvertere sit lån.
    Jeg mangler kun en case, og har netop brug for en person, der kan fortælle om de overvejelser, de gør sig.
    Hvis du har lyst til at være med, så ring med det samme til Steen Valgreen-Voigt på 33472960. Tak.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.