Fastforrentet obliationslån løbetid kortere end 10 år?

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94461
    AnonymForfatter

    Hej,

    Er det muligt at få et fastforrentet obligationslån med en løbetid kortere end 10 år til finasering af f.eks. lejlighed? Eller skal man holde sig til de faste intervaller 10,15,20 og 30 år?

    På forhånd tak

    #209736
    MichaelForfatter

    Det kan man godt. Et hurtigt check på rd.dk viser, at du kan få et 5-årigt fastforrentet lån på bare 1% til kurs 98 lige pt. Kurstabet “fylder" dog relativt meget med så kort tidshorisont så overvej flex

    #209738
    AnonymForfatter

    Må jeg spørge hvor de finder disse tal? Jeg syntes ikke jeg kan finde nogle lån på mindre en 10år?

    #209740
    MichaelForfatter

    Jeg valgte låneberegneren på rd.dk (vælg “avanceret")

    #209742
    AnonymForfatter

    Jeg kan ikke finde det avanceret. Gider du sende et link?

    Jeg bruger denne: http://www.rd.dk/DA-DK/PRIVAT/BEREGNERE/LAANEBEREGNER/Pages/Laaneberegner-realkredit.aspx

    #209744
    thsvForfatter

    http://www.rd.dk/da-dk/privat/Beregnere/Laaneberegner/Pages/Laaneberegner-detaljeret.aspx#

    Du må lære at læse!
    Det er linket lige under på den side du henviser til.

    Mange vælger jo netop at forkorte deres lån til f.eks. 25 år, hvis de omlægger efter 5 år, da de så stadigvæk er gældsfri efter 30 år, men det er i min verden fjollet, da man ofte kan opnå bedre rente ved opsparing og flexibilitet end ved at afdrage hurtigere.

    Er man stensikker på at ville afdrage lånet hurtigt kan man jo også vælge et flekslån, dog ikke længere end F5 (min anbefaling) og opnå en lavere rente, men højere adm.bidrag.

    PS: Du skal selv angive rentesats og løbetid, f.eks. 1% og 8 år…

    #209956
    peter holm larsenForfatter

    Det er det rene vrølv Michael. Skal du have et fastforrentet lån på 5 år – tager man et F5 lån med afdrag – der er renten 0,45 % eksklusive bidrag.

    Det er super dårlig rådgivning at vælge et 10 årligt lån som baggrund og så afdrage det på 5 år.

    http://rd.dk/da-dk/privat/koeb-bolig/Kurser-og-renter/Pages/Aktuelle-priser.aspx?segment=P&obl=ff

    Du skal mere eller mindre tage et vægtet gennemsnit af F1, F2, F3, F4 og F5 og vægte det i forholdet 5:4:3:2:1 – så får du et meget godt snit.

    Men er jo en meget kort periode at skulle låne pengene i – men ville hjælpe noget et kende købspris og behov for lån mv.

    #209958
    AnonymForfatter

    Hej, og tak for dit svar. Det drejer sig om et 2% fastforrentet 10 årig lån med en resttid på 9 år. Den skal ændres til et 1% fastforrentet 5 årig lån, for at spare ca. 50000 i renter

    #209960
    MichaelForfatter

    @Peter Holm Larsen

    Sæt farten lidt ned ik? Trådstarter spørger om man kan få et fastforrentet lån <10 år og så henviser jeg eksempelvis til et fastforrentet lån med en løbetid på 5 år. Det er ikke en anbefaling af lånet, men et simpelt svar på trådstarters spørgsmål!

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.