Omlægning af lån i sommerhus

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94431
    AnonymForfatter

    Tillad en nybegynder uden synderlig forstand på økonomi at komme med et indlæg…

    Vi har et sommerhus med en værdi på ca 1,1 mill og et fastforrentet lån 4% med en hovedstol på ca 340.000 kr. Aktuel restgæld ca 315.000 kr og restløbetid på 26 år… Egentligt et OK lån…. Dertil kommer en kommer en kassekredit i vores bank med et maks. 330.000 kr og en aktuel gæld på 260.000 kr…… Vi har slet ikke brug for så stor en kassekredit…..

    Vi tænker på at lægge det om til et 10-15 årigt fastforrentet realkreditlån i vores sommerhus op til maks. og få et mindre provenu ud af det.

    Hvordan kan vi gøre det billigst muligt, idet vi vil have fastforrentet lån ? Kan der være andre muligheder, idet vi har gode jobs og en sund økonomi med et pænt rådighedsbeløb?

    Det er en temmelig dyr forsikring mod rentestigninger, da det koster ca 18000 kr at lægge det om…

    På forhånd tak for råd….

    Med venlig hilsen

    Henrik N.

    #209236
    HalliHalloForfatter

    I kan optage 660.000 kr. i sommerhuset, så som du selv skriver, så bliver der et lille provenue til jer.

    Husk at I kan forhandle flere af låneomkostningerne ned, dog ikke gebyrerne til staten.

    Få lavet en beregning i banken, der siger hvad det eksakt koster.

    Hvad type lån og længde bør I også drøfte indgående med den, så I får nøjagtig det der passer til jer uden fra jeres økonomi.

    Prøv evt. at kontakte http://www.realkreditkonsulenten.dk, der tit skriver herinde, men kun hvis I slet ikke har nogen forstand på økonomi, lån etc., men det tror jeg nu nok at I har ud fra spørgsmålet.

    #210314
    svvForfatter

    Hej Henrik
    Jeg er journalist på Ekstra Bladet og sidder netop (weekend-vagt) og skriver på en artikel om, hvor meget man kan spare ved at konvertere sit lån.
    Jeg mangler kun en case, og har netop brug for en person/par, der kan fortælle om de overvejelser, de gør sig.
    Hvis du har lyst til at være med, så ring med det samme – eller søndag efter 10,00 – til Steen Valgreen-Voigt på 33472960. Tak.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.