Låne konstruktion og skøde ved 2 købere

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94410
    AnonymForfatter

    Hvis jeg køber en bolig (til udlejning) til 2 mio. med min far 50/50 og han smider 1.mio selv. Er det så muligt at vi står 50/50 på skødet, men at det kun er mig der står på lånet? hvis ja, vil det så være muligt at lån hele den 1.mio. i realkredit eller er det stadig kun 80% af 1.mio?

    #209010
    testForfatter

    Du kan kun stille den del af ejendomme som du ejer som sikkerhed for dit lån. Du kommer natuligvis til at stå på dit lån af en million alene vurderet op mod din ejer andel, med mindre din far gerne vil hæfte for din gæld også. Men din far kan så vidt jeg ser det komme til at stå til at miste hele sin million hvis boligen går på tvang og bliver solgt til en million. Pantet til dit lån vil ha prioritet.

    Men det er noget i kan tale med den advokat i so vi so skal ha på det her sag om. Det lyder for mig til at i ønsker at starte et ejendomsselskab. Held og lykke med der.

    #209012
    AnonymForfatter

    Har også tænkt på at starte et ejendomsselskab, men der er for mange ulemper. bidragssatserne stiger fra ca 0,5% til 1,5%, belåningensgraden er ikke 80% nærmere 60%, omkostningerne er højere. Synes ikke der er mange fordele.

    #209014
    testForfatter

    Peter, så du vil drive virksomhed uden ulemperne? Det er vist det man også kalder sort arbejde.

    #209016
    AnonymForfatter

    Nej, tror det er svært at udleje sort uden at skat finder ud af det. Jeg mener ulemperne i forhold til at kører det i privat regi med virksomhedsordningen. Så undgår jeg den høje bidragssats, kan låne flere penge plus omkostninger er mindre.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.