hvad er bedst ?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94397
    AnonymForfatter

    hej alle her inde 🙂 .. jeg havde et kort spørgsmål ..
    jeg er interesseret i en bolig, og er selvstændig(ejer cafe) og det har jeg været siden januar, men jeg har i min årsopgørelse fra sidste år ( 2013) har jeg kun optjent 34 tusind , men næste år ligger den langt højere da jeg er selvstændig nu.
    men da man skal aflevere sit årsopgørelse til bankrådgiveren hvad er så bedst ?
    mit spørgsmål:

    skal jeg vente til marts hvor den nye årsopgørelse kommer,?
    eller er det okay jeg aflevere den på kun 34 tusind ??

    er sandsynligheden ikke højere hvis jeg aflevere den nye som er højre til marts / hvor vi alle for ny årsopgørelse ? (2014)
    på forhånd tak 🙂

    #208838
    MichaelForfatter

    Det afgørende er hvad du tjener nu og ikke hvad du tjente sidste år. Årsopgørelsen bruges så banken kan se hvad du har af gæld. I en kreditvurdering medsender man som regel de 3 seneste lønsedler. Jeg ved så ikke lige hvordan proceduren er når man er selvstændig, men princippet er vel nogenlunde det samme: banken vil se hvad du har tjent de sidste 3 mdr.

    Dog kan der være det forhold gældende, at banken gerne vil se en stabil indkomst i “længere" tid, men der sker jo ikke andet ved at tale med banken nu at de højst siger nej. Så kan du få uddybet hvad der skal til for et ja og ansøge igen om ½-1 år.

    #208844
    testForfatter

    Et foretningskoncept eller bare en præsentation af hvordan du brænder for din cafe kunne også være en ide.

    #208848
    AnonymForfatter

    Tak for dit svar 🙂
    Så det vil sige at banken rent faktisk kun bruger årsopgørelse for at se om hvad man har af gæld ?

    Så dvs at det er ligegyldigt om man giver dem en års opgørelse på kun 10 tusind og stadig godt kan få lån til 2 mio kr hvis ens løn er bedre det næste år ?

    #208850
    MichaelForfatter

    Hvis den nuværende indkomst kan bære et lån på 2 mio så ja, men igen kommer det an på bankens vurdering af hvor holdbar indkomsten er. Selvstændige kan selvsagt have en udfordring på det punkt, men umuligt er det jo ikke.

    #208862
    AnonymForfatter

    Så er jeg hvert fald blevet lidt klogere ..

    Michael , tusind tak for din hjælp 🙂

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.