Pris for at indfrie lån. Hjælp til beregning

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • SpørgeBørgeForfatter
    Indlæg
  • #94350
    SpørgeBørgeForfatter

    Kan finde nedenstående oplysninger om et lån. Hvilke omkostninger vil der være ved at indfrie?

    Hovedstol/Tinglyst beløb 890.000,00
    Lånetype Flekslån®
    Obligationstype – . AFD.
    0,0%
    ISIN kode Inkonvert.
    Renteprocent p.a. 0,8152
    Restløbetid 26 år 3 mdr
    Næste rentetilpasning 01.04.2016
    Pantebrevsrestgæld 890.000,00
    Obligationsrestgæld 867.613,52
    Kurs 103,32
    Kursværdi 896.418,29
    Afdrag 0,00
    Rente, bidrag m.m. 18.879,57

    #208086
    HalliHalloForfatter

    Du søger hjælp til beregning, men du skal da blot kontakte din kreditforening, der med det samme kan oplyse dig om omkostningerne og kursen i forbindelse med en evt. indfrielse.

    #208088
    SpørgeBørgeForfatter

    Ja det er rigtigt. Men hvis der nu sidder nogle kloge hoveder må de gerne hjælpe mig – så jeg forstår sammenhængen i omkostningerne 🙂

    #208112
    thsvForfatter

    Halli Hallo er dr nogen hjemme?
    Nej, det er der ikke…
    Istedet burde du lære at svare på det der spørges om!

    For at indfri lånet skal der købes obligationer til den nævnte kursværdi.
    Hertil kommer indfrielsesgebyr og gebyr for sikkerhedsstillelse i forbindelse med indfrielsen, formentligt gebyrer på 750+200+1000 kr ialt.
    Merkursen for at indfri et flekslån skyldes mest af alt at renten er lavere ved et lån med kort restløbetid.

    #208116
    HalliHalloForfatter

    Undskyld Lollehakker/II, jeg ved godt at jeg har bevæget mig ind på dit domæne, men kan blot konstatere at du fuldtud lever op til “SpørgeBørges" slogan: “Hovmod står for fald".

    Der er ligesom en rød tråd i dine og “Lokkerhakker I" alias Michaels indlæg, men for min skyld ingen alarm, men seriøse er I sgu ikke.

    Du har tilsyneladende lært samtlige bankers og kreditforeningers prislister vedr. ejendomshandel udenad, ligesom du har besvaret spørgsmål herinde i vel nok snart 10 år eller ligeså længe som Mybanker har eksisteret. Og ikke bare en gang har du henvist til at oplysningerne kunne fås ved en simpel opringning til banken og/eller kreditinstituttet endsige henvist til dine gamle indlæg, hvilket forekommer mærkværdigt, men du må jo tilsyneladende have masser af tid til at være en af de førende skribenter herinde.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.