Insolvent

Viser 10 indlæg - 16 til 25 (af 25 i alt)
  • Indlæg
  • #109378
    MichaelForfatter

    Jeg tror, at vi taler lidt forbi hinanden her. Er din svigerfar ikke kautionist på det banklån, som du ikke betaler afdrag på mere? Eller hvor mange lån er indblandet her?

    #109380
    AnonymForfatter

    Vi har vist talt forbi hinanden.

    Min mand og jeg har et lån i vores bank, og det kautionere min svigerfar for. Ved siden af det har jeg et lån hos Sparbank vest det er kun mig som står for det, og det er det lån jeg skal i fogedretten med, jeg fik sidte år en afdragsordning som jeg overholder, og når jeg skal i retten med det skal jeg sige om jeg kan stille sikkerhed og da jeg ikke kan det, siger advokaten at jeg skal erklære mig insolvent, men min mand siger at hvis jeg gør det så kommer min svigerfar til at hæfte for det, og det er det jeg ikke kan forstå, han hæfter da kun for vores banklån…

    #109382
    AnonymForfatter

    Mht vores banklån, så betaler vi hvad vi skal på det

    #109384
    MichaelForfatter

    Så er jeg med igen. Nej, din svigerfar kan naturligvis ikke komme til at hæfte for et lån, som har aldrig har kautioneret for. Der sker intet med din svigerfar, sålænge I overholder betalingerne på det lån han kautionerer for.

    I kunne jo også overveje, at prøve at fordele afdragene til begge banker, såfremt begge banker vil være med til det. Ellers er en insolvens-erklæring nok fornuftig, hvis I bruger de 6 mdr til at finde en permanent afdragsordning.

    #109386
    AnonymForfatter

    Så er jeg altså ikke helt forkert på den. Min mand siger nemlig at hvis jeg blir insolvent så stoppe min løn med at blive udbetalt, og så vil det så være min svigerfar der kommer til at stå for det, og at når man blir insolvent så er det alt gæld der blir taget med og ikke kun det her ene lån som jeg har

    #109388
    MichaelForfatter

    Din mand er gruelig galt på den. Din løn bliver da selvfølgelig stadig udbetalt og det andet banklån er irrelevant i denne sammenhæng sålænge der betales rettidigt på det.

    #109390
    AnonymForfatter

    Så har jeg forstået det rigtigt ? Hvis jeg erklære mig insolvent i fogedretten, så er det kun på det her lån og ikke på nogle af de andre jeg har ???

    #109392
    MichaelForfatter

    Ja det er korrekt, men jeg vil stadig kraftigt anbefale dig, at I prøver at finde en samlet løsning for al gælden.

    En insolvenserklæring er IKKE det samme som at kreditorerne lader jer være i fred. I får 6 mdr og så skal I op på hesten igen.

    #109394
    AnonymForfatter

    Det vil vi også forsøge på. Tusind for svarene

    #135192
    AnonymForfatter

    Reglerne mht. at erklære sig insolvent findes i retsplejeloven. At erklære sig insolvent vil sige at erklære at at du intet ejer, og at du ikke kan betale. Erklæring gives på selve Fogedretsmødet, og gives under straffeansvar, hvilket betyder at du vil kunne straffes med bøde eller hæfte for at lyve om din formue/evne til at betale en kreditor.

Viser 10 indlæg - 16 til 25 (af 25 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.