Lån til førstegangskøb (projektsalg)

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Jacob (53)Forfatter
    Indlæg
  • #94273
    Jacob (53)Forfatter

    Hej.

    Min kæreste og jeg har underskrevet en købsaftale på rækkehus hvor købesummen er 2.525.000.
    Vi vil på overtagelsesdagen have mulighed for at betale hele/næsten hele banklånet af. Indskud ca. 450.000-500.000

    Umiddelbart har vi svært ved at gennemskue kurssikring og bidragssatsers indflydelse på de samlede låneomkostninger. Vi søger gode råd til hvilke lånetyper og realkreditinstitutter der kunne passe os bedst? F.eks tolagsbelåning (Totalkredit) vs. Etlagsbelåning?
    Vi er forholdsvis risikovillige i og med banklånet vil være meget lille.

    På forhånd tak.
    Jacob

    #206968
    thsvForfatter

    2-lagsbelåning via Totalkredit vil være det billigste for jer, da det er en klar fordel at afdrage gæld over de 60% først.

    #206972
    AnonymForfatter

    Der kan være ide i at vælge Totalkredit/Nykredits løsning med 2-lags belåning, som THSV skriver.

    Årsagen hertil er at du få afdraget det “yderste pant" først, dvs det der har sikkerhed fra 60-80% af ajendommen, og dermed slipper billigere i bidrag efter dette er afdraget.

    Hvis du fx vælger afdragsfrit 30 år med fast rente for de første 60%, og et 10-årigt F5 for de sidste 20%, vil spare ca 64.000 ifht fx Nordea og 85.000 ifht Realkredit Danmark.

    Du skal dog huske at det er priserne som de ser ud lige nu. Bidragssatserne kan ændres løbende, hvilket kan ændre billedet.

    #207008
    Jacob (53)Forfatter

    Tak for input.
    Jeg kan bare ikke se det forslag passer på nogle af deres pakker? Ved pakke b skal man f.eks lave rentemax, men det er så vidt jeg kan se den der tættest påhit forslag?

    Eller er Pakkerne kun forslag sådan at jeg selv kan bestemme hvor hurtigt jeg vil afdrage toplånet og til hvilken rentetilpasning?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.