Andelsboliglån

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Emil MForfatter
    Indlæg
  • #94272
    Emil MForfatter

    Jeg hørte lige i P3, at John herfra siden har udtalt, at bankerne kæmper om at holde på kunderne ved at give kunderne billige andelsboliglån. Jeg fik selv lavet et i decembers på 320.000, ikke det største, men jeg vil høre jeres vurdering af, om hvad de går ned til og om jeg er fint stillet som jeg er, eller om det kan betale sig at kontakte nogle banker og få tilbud om at få det flyttet over til dem. Er der omkostninger ved at flytte lånet?

    Lige nu betaler jeg 5.15% på et 30 års lån på 325.000 fra decembers, hvilket jeg tror er i den lave ende?

    #206946
    testForfatter

    et godt sted at starte kunne jo være på site her

    http://www.mybanker.dk/sammenlign/bolig/andelsboliglaan/

    det kan nok næppe svare sig at skifte for 0,5%

    #206950
    Allan Kristensen (2)Forfatter

    Det er en ok rente. Selv betaler jeg 4,20% i Swedbank, men du skal være opmærksom på, at der vil være omkostninger til tinglysning + måske også noget til den nye bank. Så du må ikke kun fokusere på renten, men også hvor meget du kan spare i renteudgift efter skat og sammenholde det med din besparelse.

    Dit lån er så lille, så jeg vil tro, at du først reelt vil spare noget efter 2 år ved en lavere rente på ca. 1%, da det du sparer i starten faktisk bare bruges til at betale det, som du sparer ved at skifte bank.

    Håber det giver mening.

    #206992
    thsvForfatter

    Det kræver vist mere end 2 år for at indhente 0,95% i renteforskel i forhold til stiftelsesomk. for at flytte lånet til Swedbank, husk at renterne giver 33% i skatterabat (op til 50.000 kr).

    #206994
    Emil MForfatter

    Tak. Jeg undlader bare at gøre noget så 🙂

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.